ضرب‌المثلی که به سوال نظرسنجی تبدیل شد

نظرسنجی‌عجیب حامیان احمدی‌نژاد

کدخبر: ۱۱۰۵۰۳
وب‌سایت خبری «دولت بهار» در جدید‌ترین نظرسنجی‌اش که از هفتم بهمن ماه آغاز شده است، از مخاطبان خود و البته هواداران محمود احمدی‌نژاد پرسیده است: «آیا ماه پشت ابر می‌ماند؟» پاسخ این سوال دو گزینه دارد: «بلی یا خیر.»
 به گزارش «اقتصادنیوز» رئیس دولتی که پیش از اتمام دوران ریاستش در همایش‌ها، سخنرانی‌ها، سفرهای استانی و گفت‌و‌گو‌های خبری در صدا و سیما از وعده‌ها و شعار‌هایش برای مردم صحبت می‌کرد و خبر کارهای فوق العاده خود و دولتش را به مردم می‌داد، حال بعد از اتمام دوران ریاستش دیگر فضای گذشته را در دسترس ندارد و به شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام، توییتر و... روی آورده است.

به تازگی در صفحه اینستاگرام منتسب به محمود احمدی‌نژاد عکسی منتشر شده که در آن نوشته شده است: «دوازدهم بهمن خبری در راه است...»

اگر به یاد داشته باشید تا چند ماه پیش هیچ خبری از رئیس دولت سابق نبود و در سکوت کامل به سر می‌برد اما خیلی آهسته پا به میدان گذاشت و شروع کارش نیز با دیدارهای مردمی بود که در مقابل منزلش انجام می‌شد. دیدارهایی که‌‌ همان روال گذشته را دارد. با این تفاوت که او در دوران ریاستش و سفرهای استانی داخل خودروی ریاست جمهوری می‌نشست و محافظانش نامه‌های مردم را جمع و داخل گونی می‌ریختند، اما اکنون که در دوران بازنشستگی به سر می‌برد خود با مردم به صورت چهره به چهره و کوتاه آن هم در سر کوچه‌ای که منزلش در آنجاست، دیدار می‌کند و این بار نیز محافظیاش نامه‌ها را جمع می‌کنند. هرچند دیگر خبری از گونی و سیل عظیم جمعیت نیست، رفتار او مانند گذشته است: وعده‌هایی مانند اینکه پیگیری می‌کنیم، بررسی می‌کنیم، خبرتان می‌کنیم و...

در همین ماه‌های گذشته بود که وب‌سایت خبری «دولت بهار» فعالیت خود را تشدید کرد. وب‌سایتی که بسیار شبیه به وب‌سایت ریاست جمهوری است. در این وب‌سایت نظرسنجی‌های جالب و بعضا جنجالی گذاشته می‌شود. بخشی از موضوعات نظر سنجی برمی‌گردد به عملکرد دولت یازدهم و نگاه انتقادی به دولت. برای نمونه نظرسنجی تحت عنوان اینکه «به نظرشما کدام شکست برای دولت بنفش سخت‌تر بود؟» یا «آیا توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها تاثیری در ارزان‌تر شدن کالا‌ها خواهد داشت؟»

نکته قابل تامل در نظر سنجی‌های این وب‌سایت این است که نظر سنجی‌هایی مانند اینکه «آیا لغو تحریم‌ها باعث ارزان‌تر شدن کالا‌ها می‌شود؟» اکثر مخاطبین گزینه خیر را انتخاب کرده‌اند. به این ترتیب که ۷۲.۵۹ درصد از شرکت کنندگان گزینه خیر را و ۲۴.۷ درصد گزینه بلی را انتخاب کرده‌اند.

حال این وب‌سایت در جدید‌ترین نظرسنجی که در تاریخ ۷ بهمن ماه انجام داده است، از مخاطبین و البته هواداران محمود احمدی‌نژاد پرسیده است: «آیا ماه پشت ابر می‌ماند؟» پاسخ به این سوال نیز دو گزینه دارد: بلی یا خیر.

به نظر می‌رسد این نظرسنجی به بند پایانی بیانیه دفتر محمود احمدی‌نژاد درباره محکومیت محمدرضا رحیمی ارجاع داده باشد. آنجا که دفتر رییس‌جمهور سابق نوشته بود: «مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم علیرغم وجود پاسخ‌های قاطع به اتهامات بی‌اساس علیه خود، برای رعایت مصالح کشور و به عنوان وظیفه‌ای ملی و دینی و جهت جلوگیری از بهانه‌جویی‌ها، مشقات و سختی‌های سکوت را بر خود هموار کرده‌اند لیکن همچنان که مردم با فراست ایران زمین از گذشته‌های دور گفته‌اند: ماه همیشه زیر ابر پنهان نمی‌ماند.»

باید منتظر ماند و دید مردی که در دوران ریاست‌جمهوری‌اش در برابر اتهامات مالی که به رحیمی زده می‌شد، وعده داد بود «اگر رحیمی یک ریال اختلاس کرده باشد در تلویزیون حاضر می‌شود و از مردم عذرخواهی می‌کند»، چه می‌خواهد کند و ماه احمدی‌نژاد چه زمانی از پشت ابر بیرون می‌آید. آیا این ماه که قرار است از پشت ابر بیرون بیاید، همانند‌‌ همان لیست اسامی مفسدان اقتصادی است که هشت سال تمام در سخنرانی‌ها و سفرهای استانی‌ در جیب کاپشن احمدی‌نژاد بود و قرار بود روزی منتشر شود؟!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید