گفت‌وگوی اقتصادنیوز با نائب‌رئیس اتاق ایران:

اولین واکنش بخش خصوصی به مذاکرات/توافقات هسته‌ای چه تاثیری بر اقتصاد می‌گذارد؟

کدخبر: ۱۱۴۳۷۸
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه امسال سال سختی در اقتصاد خواهد بود، عنوان کرد: در حال حاضر در این مرحله از توافقات اتفاق مشخصی در رفع تحریم‌ها فعلا رخ نداده است اما این توافقات شادی اقتصادی ایجاد می‌کند.

پدرام سلطانی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، درباره آثار مذاکرات بر روند اقتصادی کشور با بیان این که تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها از قبل انجام شده بود و به نظر می رسد همه فعالان اقتصادی و مردم ایران انتظار این توافق را می‌کشیدند، اظهار کرد: تحلیل‌ها به سمت این بود که تفاهمات اولیه انجام شود. در حال حاضر گام اول رو به جلو است ولی گام‌های بعدی ادامه دارد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست فضای روحی و روانی در داخل و خارج از کشور نسبت به تعامل و تجارت با ایران مثبت شده است. علی رغم مشکلات عدیده اقتصادی که وجود دارد ما یکسال سخت را پیش‌بینی می‌کنیم اما با توافقاتی که در این مرحله شکل گرفته است شادی اقتصادی ایجاد شده و روحیه‌ای که این تفاهم در بازیگران اقتصادی به وجود آورده است سختی‌ها را آسان‌تر می‌کند.

سلطانی با اشاره به این که نگاه به دور دست‌ها مرحله‌ای در حصول به موفقیت‌های بزرگ است، تصریح کرد: مطابق با این تفاهم اولیه در این مرحله اتفاق مشخصی در رفع تحریم‌ها فعلا رخ نداده است. همه چیز موکول به 30 ژوئن شده است و پس از آن هم با زمانبندی که در راستای تعهدات ایران اعلام می‌شود تحریم‌ها مرحله‌ای برطرف خواهد شد.

این عضو هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی با تاکید بر این که بعد از 30 ژوئن تعدادی از تحریم ها برطرف می‌شود، گفت: اما دوره زمانی تعیین شده در حذف تحریم‌ها بسیار مهم است.

وی در ادامه توضیح داد: از نظر من امسال سال گره خوردن توانمندی‌های اقتصادی جهان با بازار ایران است و فعالان اقتصادی با استشمام این فضا باید به دنبال پیدا کردن شرکای خود در سطح جهان باشند.

سلطانی در پایان با تاکید بر این که تنها از این طریق می توان صادرات را رشد داد، اظهار کرد: در شرایط فعلی عطش برای سرمایه‌گذاری در ایران بسیار بالا است که از طریق یافتن شرکای اجتماعی در جهان می توان این عطش را برطرف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید