بازار نفت تحت تاثیر کاهش تقاضای چین/ نفت آمریکا 46 دلار

کدخبر: ۱۳۰۱۲۰
در حالی که تحلیل‌گران در انتظار آمار تقاضای ضعیف‌تر از چین در ماه‌های آینده هستند، قیمت نفت آمریکا در اولین ساعات معاملاتی روز دوشنبه کاهش یافت.
بازار نفت تحت تاثیر کاهش تقاضای چین/ نفت آمریکا 46 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت آمریکا با 16 سنت کاهش قیمت، معادل 46 دلار و 43 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت برنت اما با رشد 9 سنتی به 49 دلار و 65 سنت رسید.

افت روز دوشنبه بعد از رشد هفته گذشته ناشی از کاهش مجدد تعداد دکل‌های نفتی بود که نشان‌دهنده کاهش تولید نفت خام داخلی در ماه‌های آینده خواهد بود.
اما در آسیا، تقاضای کم در چین همراه با رشد متزلزل در دومین اقتصاد بزرگ جهان بر جو بازار حمکفرما بود. 

یک بررسی رسمی در روز یکشنبه نشان داد، در حالی‌که چین از سقوط شدید دوری می‌کند، فعالیت در بخش کارخانه‌های این کشور در ماه اکتبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است.  این موضوع منجر به کاهش سرعت رشد اقتصادی در سه‌ماهه چهارم با وجود اعمال محرک‌های پولی می‌شود.

بانک ANZ اعلام کرد:‌‌ «آمار ضعیف اقتصادی چین هرگونه رشد در قیمت کالا را محدود می‌کند.» بانک بارکلیز نیز اعلام داشت که رشد تقاضای نفت خام چین برای ماه سپتامبر، 2.1 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته که بسیار پایین‌تر از تقاضای ثبت شده در اولین سه ماهه سال جاری بوده است. این بانک افزود: «آمار تقاضای قوی در هشت ماه نخست سال با کندی فعالیت‌های کلان اقتصادی مشاهده شده در تناقض است. در حالی‌که ارقام ضعیف در سپتامبر، تقاضای واقعی را درست‌تر بازتاب می دهد.»  

وضعیت شاخص‌های اقتصادی در دیگر کشورهای آسیایی نیز پیچیده است، در حالی که کره‌جنوبی و تایوان از کندی رشد اقتصادی خبر می‌دهند، آمار ژاپن و ویتنام بهبود یافته است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید