در ادامه روزهای مثبت بازار سهام رخ داد:

ورود سرمایه‌های جدید به بورس/شاخص در آستانه ورود به کانال 69 هزار واحدی

کدخبر: ۱۳۶۱۱۱
در ادامه روند رو رشد بازار سهام، امروز دوشنبه 5 بهمن ماه شاخص کل با افزایش 1117 واحدی، ضمن عبور از کانال 68 هزار واحدی در نزدیکی کانال بالاتر قرار گرفت. از ابتدای بهمن ماه تاکنون شاخص کل بیش از 2000 واحد رشد کرده و به نظر می‌رسد این روند صعودی را ولو با شیب کندتر ادامه دهد.
ورود سرمایه‌های جدید به بورس/شاخص در آستانه ورود به کانال 69 هزار واحدی
حدیث موسوی:

بورس تهران که این روزها در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته با تجربه رشد پی در پی شاخص و سبزپوشی نماگرهای خود چشم‌انداز مثبتی از سودآوری و رونق معاملات برای سهامداران پدید آورده است. بر این اساس سهام صنایعی که از رفع تحریم‌ها بیشترین نفع را می‌برند در حالی طی روزهای اخیر با اقبال زیاد سهامداران روبه‌رو شده‌اند که سهام سایر گروه‌ها و بعضا صنایع کوچک نیز مورد توجه معامله‌گران قرار دارند.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز شاخص کل بورس تهران 1.65 درصد رشد کرد و به رقم 68 هزار و 857 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز که ارزش بازاری سهام در آن لحاظ نمی شود افزایش 176 واحدی را تجربه کرد و توجه بازار به سمت سهام کوچک علاوه بر سهام بزرگ را انعکاس داد.

به اعتقاد کارشناسان افزایش قابل ملاحظه حجم و ارزش معاملات طی روزهای اخیر نشان دهنده پویایی بازار است؛ چراکه از یک سو حجم و ارزش روزانه دادوستدها در حال رشد است و از سوی دیگر عرضه سهام با تقاضا برای خرید سهام روبه‌رو شده و فشار فروش موجب روند نزولی بورس نمی‌شود.

برای چندمین روز متوالی سهام گروه خودرو و بانک کماکان در صدر پرمعامله‌ترین سهام مورد معامله در بورس تهران قرار دارند و برترین گروه‌های صنعت به لحاظ رشد قابل ملاحظه حجم و ارزش دادوستدها هستند.

نماد فولاد مبارکه که به تازگی اخباری در خصوص امضای تفاهم نامه میان این شرکت و ایریتک شنیده می‌شود، امروز پرحجم‌ترین نماد مورد معامله نام گرفت و حجم دادوستد 219 میلیون سهمی را به ارزش 257 میلیارد ریال تجربه کرد. "فولاد" همچنین سومین نمادی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص تا سطح 96 واحد گذاشت.

پربازدیدترین نمادهای بورس امروز به ترتیب بانک ملت، ایران خودرو و پارس خوردو بودند. در نماد «وبملت»  58 میلیون سهم دادوستد شد و بیش از 80 درصد سهام آن توسط حقیقی ها مورد مبادله قرار گرفت. در نماد «خودرو» نیز معامله‌گران 52 میلیون سهم این شرکت را دادوستد کردند و معامله‌گران حقیقی مشارکت 87 درصدی در خرید این نماد داشتند. بررسی معاملات نمادهای خودرو در روزهایاخیر به خوبی نشان می‌دهد به هر میزان حقوقی‌ها سهم عرضه کرده‌اند، سهامداران حقیقی سهم خریده‌اند.

نماد «خپارس» که روز گذشته نیز صف خرید بیش از 31 میلیون سهمی را تجربه کرده بود، در روز جاری نیز با افزایش این صف به میزان 34 میلیون سهم روبه‌رو شد. در مجموع شاخص گروه خودرو امروز 2.6 درصد رشد کرد.

روز جاری مدیرعامل آذین خودرو از تأسیس یک شرکت قطعه‌سازی مشترک برای تأمین قطعات خودروهای فرانسوی خبر داد و گفت: در این شرکت مشترک هریک از طرفین ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در همین حال قرارداد ایران‌خودرو و پژو نیز با سفر روحانی به پاریس در آستانه امضا قرار گرفته است. انتشار این اخبار طی روزهای اخیر در شرایطی که است که هفته گذشته نیز گروه صنعتي ايران خودرو و شركت دايملر، مالك مرسدس بنز، مرسدس آام‌گ و اسمارت با امضاي يك تفاهم نامه، همكاري استراتژيك خود را براي ايجاد يك شركت مشترك آغاز كردند.

دورنمای روشنی که لغو تحریم‌های صنعت خودروسازی و عقد قرارداد با شرکت‌های بزرگ خودروسازی اروپایی با ایران برای این صنعت مهم تصویر کرده است، سهامداران زیادی را در بورس تهران ترغیب به سرمایه‌گذاری روی سهام این شرکت‌ها نموده است.

در جریان معاملات امروز بورس تهران در پی معامله بیش از 2 میلیارد سهم ارزش دادوستدها به 4 هزار و 522 میلیارد ریال رسید که این امر نشان‌دهند ورود سرمایه‌های جدید به بورس تهران است.

در فرابورس ایران نیز با رشد 10 واحدی شاخص کل آیفکس به رقم 743 واحد افزایش یافت. ارزش معاملات فرابورس با معامله 335 میلیون اوراق بهادار بالغ بر یک هزار و 700 میلیارد ریال شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید