مادیات می‌تواند میان همسران فاصله بیندازد

رازهای مالی که زوجین نباید از هم پنهان کنند

کدخبر: ۱۳۷۱۳۵
خیانت در روابط زناشویی انواع مختلفی دارد؛ حتی پنهان کردن مسائل مالی از همسر هم به نوعی خیانت محسوب می‌شود؛ چراکه ممکن است این پنهان‌کاری، زمینه اتفاقات بدتری را فراهم آورد. بنابراین، نباید فراموش کنید که رازهای مالی یک روز -احتمالا در بدترین زمان ممکن- فاش خواهند شد.
رازهای مالی که زوجین نباید از هم پنهان کنند
محسن عارفی:

برخی روابط زناشویی سراسر دروغ و پنهانکاری هستند. این رازها اغلب منتهی به مسایل شخصی مالی می‌شوند. وب‌سایت کردیت، در مطالعه‌ای دریافته که 13 میلیون آمریکایی یک حساب بانکی یا کارت اعتباری مخفی دارند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که در زمینه مسایل مالی خود به همسرشان خیانت می‌کنند، خوشحال نباشید؛ چراکه مطمئنا گذر زمان این رازها را برملا خواهد کرد.

به‌گزارش اقتصادنیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، اگر می‌خواهید رابطه زناشویی خود را از آسیب مصون دارید، اکنون وقت آن است که صداقت به خرج دهید؛ در ادامه این گزارش توجه شما را به راهکارهایی برای رازهای کثیف مالی که باید هرچه زودتر از شر آنها خلاص شوید، جلب می‌کنیم.

اگر پولی را صرف هزینه‌ای می‌کنید که روح همسرتان از آن بی‌خبر است
اگر بخش وسیعی از پول شما صرف هزینه‌ای می‌شود که همسرتان از آن بی اطلاع است، باید او را از آن با خبر کنید چراکه در نهایت این پنهان‌کاری سخت می‌شود و همسرتان دیر یا زود از خود می‌پرسد که چرا بودجه خانوار همیشه این‌قدر کم و محدود است؟ پس به نفع شماست اگر رازی از او پنهان دارید، مثلا پرداخت مهریه همسر سابق یا هزینه‌های فرزندتان از رابطه قبلی که همسر جدیدتان از آن بی‌خبر است، با او در میان بگذارید. رازهایی از این دست بعید است تا آخر پنهان بماند چراکه دیر یا زود ممکن است تصادفا آنها را برملا کنید.

حرف آخر این است که اگر در رابطه کنونی خود از نظر مالی احساس امنیت نکنیم، نمی‌توانیم احساس صمیمیت و نزدیکی داشته باشیم. اگر می‌خواهید واقعا از نظر مالی احساس نزدیکی و یکرنگی داشته باشید باید نخست یاد بگیرید آزادانه و صادقانه درباره مسایل مالی با همسرتان صحبت کنید و در خلال این صحبت‌ها بیم‌ها، امیدها، خواسته‌ها و آرمان‌هایتان را نیز مطرح کنید.

در هزینه کردن مشکل دارید
آیا شما جزو افرادی هستید که در خرید کردن افراط می‌کنید و توان توقف این عادت را ندارید؟ اگر دائما دست به خرید می‌زنید و احساس می‌کنید باید آنها را در محلی مخفی کنید، قطعا دچار مشکل خرج کردن و هزینه‌کرد دارید. اگر هزینه‌های شما از کنترل خارج شده، باید اجازه دهید همسرتان بداند چه اتفاقی دارد می‌افتد شاید بتواند به شما کمک کند. اعتیاد به خرید، اگر ریشه‌یابی و رفع نشود، می‌تواند به نابودی زندگی مالی شما بینجامد. صداقت و کار کردن روی ایرادها، می‌تواند شما را در رفع این مشکل یاری کند.

سرگرمی یا سبک زندگی پرهزینه‌ای دارید
اگر به صورت پنهانی، زمان خود را پس از تعطیل شدن از کار، صرف رفتن به دورهمی‌های مردانه یا باشگاه‌های گران قیمت می‌کنید، یا حقوق خود را صرف پرداختن به هزینه‌های پرهزینه می‌کنید، شاید در نهایت این کار منجر به نشتی شدید مالی شود که پوشاندن آن بسیار دشوار خواهد بود. اگر احساس می‌کنید که باید این تفریحات و سرگرمی‌ها را از همسرتان پنهان کنید، شاید نیاز به مذاکره جدی داشته باشید تا برای صرف وقت آزاد خود و ریشه‌یابی این که چرا باید این مسایل را از همسرتان پنهان کنید، تدبیری بیندیشید. در برخی مواقع، عدم صداقت و وفاداری مالی، زاییده مشکلات بزرگتری در زندگی زناشویی خواهد بود. شاید این مساله از این احساس ناشی شده که از هم فاصله گرفته‌اید و به دنبال چیزی خارج از رابطه زناشویی هستید تا بتوانید این خلا را پر کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید