ششمین جلسه سقوط نفت/برنت 48 دلاری شد

کدخبر: ۱۴۶۰۳۴
پس از کاهش کمتر از انتظار ذخایر نفتی آمریکا و در میان نگرانی‌ها در خصوص خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در معاملات اولیه روز پنجشنه آسیا، قیمت نفت ششمین جلسه افت متوالی خود را به ثبت رساند.
ششمین جلسه سقوط نفت/برنت 48 دلاری شد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با افتی 49 سنتی 48 دلار و 48 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با 56 سنت کاهش به 47 دلار و 45 سنت رسید. قیمت نفت از هشتم ژوئن تاکنون هر روز افت کرده و نزدیک به هشت درصد کاهش داشته است.

هفته گذشته و پس از اختلالات عرضه از سوی تولیدکنندگانی نظیر کانادا و نیجریه، برنت با لمس سطح 53 دلاری بالاترین قیمت خود را در سال جاری تجربه کرده بود، در حالی که قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز در هفته گذشته 52 دلار بود.

بانک ANZ اعلام کرد: «‌ به نظر می‌رسد نفت با نگرانی تازه‌ای مواجه شده که صعود اخیر بسیار سریع و قدرتمند بوده است.»
بر اساس اعلام دولت در روز چهارشنبه در هفته گذشته، ذخایر نفت خام آمریکا سقوط کرد ولی این کاهش بسیار کمتر از حد انتظار بوده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، موجودی ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افتی 933 هزار بشکه‌ای را به ثبت رساند. این در حالی است که تحلیلگران انتظار سقوط 2.3 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

روز چهارشنبه فدرال‌رزرو اعلام کرد علی‌رغم رشد آهسته، که همچنان دو مرتبه افزایش نرخ بهره را در دستور کار خود دارد. این موضع محتاطانه فدرال‌رزرو نیز از دلایل دیگر افت قیمت نفت بوده است.

در حالی که تنها یک هفته به همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمان باقی است، بازار نفت و دیگر بازارها به دقت نظرسنجی‌ها را رصد می‌کنند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که افراد حامی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اکثریت هستند. بسیاری از تحلیلگران معتقدند برگزیت موجب رکود گسترده در اروپا و کاهش تقاضای نفت خواهد شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید