پیام‌های کشف بیش از نیم تن مواد مخدر توسط مأموران گمرک

کدخبر: ۱۴۷۶۱۲
کشف محموله 536 کیلوگرمی هروئین توسط مأموران گمرک لطف‌آباد حاوی پیام‌های مهمی است که توجه به آن‌ها می‌تواند موجب افزایش توانایی کارکنان این سازمان برای تشدید مبارزه با قاچاق انواع کالا و مواد مخدر شود. 

برخی از پیام‌های کشف محموله 536 کیلوگرمی هروئین توسط مأموران گمرک لطف‌آباد  به این شرح است:

1- مبادی ورودی و خروجی کشور نقاطی آسیب‌پذیر هستند و لزوم تجهیز گمرکات کشور به انواع دستگاه‌های شناساگر، تکنولوژی روز، سگ‌های موادیاب و اختصاص بودجه سالیانه و متناسب با خطرات پیش‌رو کاملاً محسوس است.

2- آسیب‌های ناشی از قاچاق انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و پیش‌ساز متوجه کلیه کشور‌ها بوده و زمانی تلاش‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود که سایر کشور‌ها نیز جمهوری اسلامی ایران را از نظر علمی و پشتیبانی مساعدت نموده و در این امر خطیر مشارکت نمایند.

3- در ماه‌های اخیر کشور همسایه و برادر (ترکمنستان) با ابراز نگرانی از انتقال چند عدد قرص مخدر، توسط راننده‌های کامیون‌های ایرانی، ضمن بازداشت طولانی‌مدت رانندگان مزبور و توقیف حدود چهارصد کامیون آنان به دلیل همراه داشتن چند عدد قرص، خواستار اعمال کنترل بیشتر از طرف جمهوری اسلامی ایران بوده و این کشف پیام مناسبی برای این کشور همسایه است.

4- گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال‌های 1392، 1393 و 1394 به ترتیب 18 تن، 148 تن و 290 تن انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و پیش‌ساز و روانگردان کشف نموده که شصت تن از پیش‌ساز‌ها در سال 1394 توسط گمرک لطف‌آباد کشف و توقیف شده است و این کشف بیانگر تداوم تلاش‌ها و زحمات کارکنان خدوم گمرک جمهوری اسلامی ایران است و انتظار می‌رود مقامات مسئول توجه بیشتری به تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های شناساگر، سگ‌های موادیاب، تقویت زیرساخت‌ها و اختصاص بودجه متناسب برای مبارزه با مواد مخدر در گمرک جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی گمرک ایران

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید