هیات بازرگانان ایتالیایی امروز به ایران می‌آید

وضعیت تجارت ایران با میهمان امروز کشورمان/ مبادله محصولات نفتی و آهنی با ماشین‌آلات و خون

کدخبر: ۱۴۷۶۵۴
ارزش مبادلات تجاری ایران و ایتالیا (کشوری که هیات 150 نفره‌ تجاری‌اش امروز میهمان ایران می‌شود) از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از 480 میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش اقتصادنیوز، در راستای افزایش مبادلات و همکاری‌های اقتصادی ایران و ایتالیا روز دوشنبه 21 تیر ماه یک هیات اقتصادی 150 نفری از کشور ایتالیا به ایران می‌آیند. این هیات اقتصادی از استان مارکه ایتالیا شامل 120 شرکت فعال در حوزه‌های مختلف و 30 مقام مسئول استانی به منظور دیدار با مقامات ایرانی و نشست رو در رو با تاجران ایرانی وارد کشورمان می‌شوند.

افزایش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و ایتالیا از زمان اجرای برجام تا کنون بارها مورد تأکید قرار گرفته است. حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز سال گذشته و چندی پس از اعلام توافق هسته‌ای، در رأس یک هیأت اقتصادی و سیاسی به ایتالیا سفر کرد.

اما در حال حاضر وضعیت مبادلات تجاری دو کشور چگونه است؟ آمارهای رسمی گمرک نشان می‌دهد، ارزش کل صادرات غیرنفتی ایران به ایتالیا از ابتدای سال جاری تا 15 تیرماه، معادل 212 میلیون و 315 هزار دلار بوده است. در همین بازه زمانی ایران معادل 267 میلیون و 914 هزار دلار کالا از این کشور وارد کرده است.

ایران و ایتالیا چه کالاهایی با هم مبادله می‌کنند؟
اقلام عمده صادراتی ایران به این کشور در دوماهه ابتدای سال 95 عبارتند از: «محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج»، «اوره حتی به صورت محلول در آب»، «متانول»، «پلی اتیلن»، «مصنوعات ریخته‌گری از چدن، آهن یا از فولاد»، «آب گرم‌کن‌های زودجوش گازی»، «انواعی از کف‌پوش»، «پوست خام حیوانات از جنس گوسفند و بره»، «مغز پسته» و «پلی استیرن».

آمارهای رسمی گمرک همچنین نشان می‌دهد در همین بازه زمانی، اقلام عمده وارداتی ایران از ایتالیا عبارتند از: «اجزا و قطعات ماشین‌آلات»، «ماشین‌ها و دستگاه‌های مکانیکی»، «ماشین‌های بسته‌بندی و ماشین‌های لفاف کردن کالاها»، «ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای آماده کردن یا تغییر شکل دادن توتون و تنباکو»، «خون انسان، خون حیوان برای مصارف درمان یا پیشگیری یا تشخیص بیماری»، «ماشین‌آلات و دستگاه‌های به هم فشردن، شکل دادن یا قالب‌گیری سوخت‌های معدنی جامد، خمیرهای سرامیکی و سایر محصولات معدنی، ماشین‌های درست کردن قالب‌های ریخته‌گری از ماسه»، «دارو»، «اجزا و قطعات ماشین‌های ظرفشویی»، «ماشین ابزار برای کار روی چوب، چوب‌پنبه، استخوان، کائوچوی سفت‌شده و مواد پلاستیکی سخت» و «ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی برای کار کردن روی کائوچو یا مواد پلاستیکی».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید