رولزرویس تمام الکتریکی در راه است

خداحافظی یک خودروساز با بنزین

کدخبر: ۴۴۴۱۷۷
رولزرویس تولید خودروهای بنزینی را تا پایان دهه متوقف می کند و خودروهای برقی را تولید خواهد کرد.
خداحافظی یک خودروساز  با بنزین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، رولزرویس ، تولید کننده بریتانیایی خودروها و SUV های بسیار بزرگ و بسیار گران قیمت با موتورهای 12 سیلندر ، چهارشنبه اعلام کرد که فروش خودروهای بنزینی تا سال 2030 را متوقف می کند. از آن پس رولزرویس تمام الکتریکی خواهد بود.

این خودروساز همچنین نام اولین رولزرویس برقی خود را Spectre  اعلام کرد که حدود دو سال دیگر به فروش می رسد.

در گذشته ممکن بود اتفاق تکان دهنده ای باشد که یک رولزرویس خودرویی بدون یک موتور پیستونی با سوخت عضلانی خودرو تولید کند اما در حال حاضر به نظر کار درستی است. با این حال ، «معماری لوکس»، اساس مهندسی همه مدل های رولزرویس که از سال 2017 معرفی شده اند ، برای کار با نیروی الکتریکی نیز این معماری لحاظ شده است. 

استراتژی استفاده از معماری خودرو برای مدلهای برقی و بنزینی توسط شرکت مادر رولزرویس ، بی ام و ، مشترک است. بی ام و مستقر در مونیخ گفته است که می خواهد انعطاف پذیری خود را برای تولید مدلهای کاملاً الکتریکی ، هیبریدی و کاملاً بنزینی حفظ کند تا بتواند به سرعت به تغییرات تقاضای بازار پاسخ دهد.

رولز رویز

از جهات مختلف ، قدرت الکتریکی برای یک ماشین رولزرویس ایده آل به نظر می رسد. دلیل اینکه رولزرویس از موتورهای V12 استفاده می کند این است که قدرت کافی را ارائه می دهند اما می توانند روان و بی سر و صدا عمل کنند. رولزرویس همچنین از گیربکس های پیچیده ای استفاده می کند که بر داده های نقشه برداری GPS متکی است تا عملکرد روان را ارائه دهد.

رولزرویس هیچ جزئیاتی در مورد محدوده رانندگی مورد انتظار یا ویژگی های عملکرد Spectre ارائه نکرد. خودروهای رولزرویس به طور کلی گران قیمت هستند و قیمت آنها از Ghost ، کم هزینه ترین مدل این برند فراتر رفت و بیش از 300هزار دلار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید