خودرویی که مردم برای خریدش صفی طولانی تشکیل دادند

کدخبر: ۶۰۱۷۲۸
اقتصادنیوز: سامانه یکپارچه فروش خودرو تا کنون دوبار در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.
خودرویی که مردم برای خریدش صفی طولانی تشکیل دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، خودروسازی سایپا اعلام کرد در دو دور عرضه محصولات شرکت های خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه فروش در مجموع حدود 434 هزار نفر برای در اختیار گرفتن شاهین نام نویسی کردند.

در سامانه یکپارچه فروش خودرو چه خودروهایی عرضه می‌شوند؟

این تعداد تقاضا برای خودروی شاهین در شرایطی اعلام می شود که حدود سه میلیون نفر تقاضا در فروش گسترده خودرو با ساز و کار نوبت دهی حاضر بودند.

واکنش سایپا به خبر احتکار خودرو با هدف افزایش قیمت

اگر آمار ارائه شده برای خرید شاهین را با توجه به تقاضای کل در نظر بگیریم حدود 14 درصد تقاضا برای خرید این محصول نارنجی های جاده مخصوص به سامانه وارد شده اند.

خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص در دور اول تنها شاهین با گیربکس دستی را عرضه کرد و در دور دوم علاوه بر گیربکس دستی این محصول خود را با گیربکس اتوماتیک در دسترس متقاضیان قرار داد.  

با توجه به حضور محصولات ایران خودرو در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه به نظر می رسد بخش عمده ای تقاضا در مرحله دوم برای شاهین صف کشیده اند. آمارهای اعلام شده توسط وزارت صمت نیز این مساله را تایید می کنند در دور اول تنها حول و حوش 32 هزار نفر برای خرید محصولات خودروسازی سایپا نام نویسی کردند. اما در دور دوم با توجه به اینکه خودروسازی سایپا در غیاب دیگر خودروساز بزرگ کشور در سامانه فروش حاضر بود بنابراین اقبال به نام نوسی برای در اختیار گرفتن محصولات این خودروساز نیز بیش از دور اول بود. پیش بینی می شود بخش قابل توجهی از خریداران محصولات سایپا برای شاهین با گیربکس اتوماتیک نام نویسی کرده باشند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید