سهم دولت سیزدهم از سرمایه گذاری خارجی در ایران

کدخبر: ۶۰۳۴۴۹
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد با اعلام اینکه از ابتدای دولت تا پایان شهریور 1402، بیش از 8.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جلب شده، گفت: تلاش کردیم که کمیسیون اقتصادی ایران و عراق و کمیسیون اقتصادی ایران و چین که مستقیماً بر عهده‌ وزارت اقتصاد و دارایی است را نسبت به گذشته فعال‌تر بکنیم.
سهم دولت سیزدهم از سرمایه گذاری خارجی در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه حوزه‌ی ارتباط اقتصاد و سیاست خارجی همان دیپلماسی اقتصادی و استفاده کردن از فرصتهای خارجی است، تاکید کرد، وزارت اقتصاد منتظر ننشسته تا برایش فرصت ایجاد بشود.

وی با اشاره به اینکه، رئیس‌جمهور دستور دادند همه‌ی وزارتخانه‌ها در این زمینه نقش فعال ایفا بکنند، افزود، بنابراین خود ما تلاش کردیم که کمیسیون اقتصادی ایران و عراق و کمیسیون اقتصادی ایران و چین که مستقیماً بر عهده‌ی وزارت اقتصاد و دارایی است را نسبت به گذشته فعال‌تر بکنیم.

خاندوزی گفت:  خوش‌بختانه بازخوردهای بسیار عمل‌گرایانه در مورد پروژه‌های مشخص و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، اتفاق افتاده است. در حوزه‌ی غیر از کشورهایی که کمیسیون مشترک آنها به عهده‌ی ماست، ما از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی که وظیفه‌ی پیشبرد و کمک به سرمایه‌گذاری خارجی را دارد، از ابتدای دولت تا پایان شهریور 1402، بیش از 8.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جلب شده است.

وی افزود: آن بخشهایی که تبدیل به پروژه‌های مشخص و قراردادهای روشنی شده، در بخشهای مختلف انرژی، نفت و گاز، صنعت، نیروگاه و امثالهم شروع به فعالیت کرده است.

به گفته خاندوزی، در شرایطی که دولت همان تنگناهای بین‌المللی و حساب‌های بانکی و فشارهای برجامی را داشته، این عدد کم‌سابقه است که بتواند این قدر تحرک در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری خارجی را ایجاد بکند.

وی گفت: چون مسیرهای سرمایه‌گذاری مسیرهای زمان‌بری است تا تبدیل به پروژه‌های مشخص بشود. بنده شخصاً نسبت به ماه‌های آینده خیلی خوش بین‌تر هستم، اینکه بتوانیم اخبار خوبی برای مردم عزیزمان در حوزه‌ی تحرکات خارجی داشته باشیم. تأکید رئیس‌جمهور این است هر مسیری که در حوزه‌ی دیپلماسی باز می‌شود باید در حوزه‌ی اقتصادی هم امتداد داشته باشد که ما بتوانیم آن را برای صادر کننده‌ ایرانی، تاجر ایرانی، سرمایه‌گذاران کشور خودمان تبدیل به یک فرصت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید