اعلام زمان برقی‌سازی حمل‌ونقل ریلی ایران!

کدخبر: ۶۲۱۹۷۰
اقتصادنیوز: رییس هیأت‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: برقی‌سازی حمل و نقل ریلی با همکاری وزارت راه و شهرسازی به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.
اعلام زمان برقی‌سازی حمل‌ونقل ریلی ایران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بابک احمدی افزود: تا خطوط ریلی برقی‌سازی نشود، کشنده ریلی معنا ندارد. در همین راستا با وزارت راه و شهرسازی وارد مذاکره شده‌ایم و به زودی نخستین پروژه برقی‌سازی ریلی را آغاز خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی از جمله تولیدکنندگان در حوزه ریلی، دریایی و کشنده‌های برقی‌کننده داریم که باید از ظرفیت آن‌ها بهره برد.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه‌ داد: برقی‌سازی حمل و نقل یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این همین راستا تولید خودروهای برقی و واردات در حال اجراست تا فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه توسعه حوزه حمل و نقل کشور نیازمند سرمایه‌گذاری است، گفت: تزریق سرمایه به بخش حمل و نقل و صنعت کشور منجر به افزایش تولید و توسعه و نوسازی ناوگان می‌شود.

احمدی عنوان‌کرد: حوزه حمل و نقل کشور نیازمند گفتمان اکوسیستمی و جامع است که باید همه جوانب در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار گیرد. ضمن اینکه امروزه مهم‌ترین موضوع در حمل و نقل، بحث انرژی و زمان است که در این زمینه دولت یارانه انرژی اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: سیاستگذاری درست باید در حوزه تخصیص یارانه انرژی انجام شود و ‌با مدیریت خوب و سنجیدن همه جوانب شاهد توزیع درست و کارامد یارانه باشیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل ریلی و دریایی، گفت: با سازمان بنادر و دریانوردی پروژه نوسازی شناورهای مسافربری را بر عهده گرفته‌ایم و اکنون تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده است.

به گفته وی، اقداماتی برای تعادل بین تولید، تقاضا و تامین مالی در مرحله اجراست که با تعامل دوطرف عملیاتی می‌شود.

احمدی با بیان اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنایع حمایت می‌کنیم، گفت: زیرساخت‌ها را برای صنایعی که دارای ظرفیت تجاری هستند آماده می‌کنیم. در همین راستا از ظرفیت معاونت علمی ریاست جمهوری بهره‌مند خواهیم شد و از شرکت‌ها تا زمانی که به مرحله تجاری‌سازی ‌و بازار وارد شوند، حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به نیاز هفت هزار دستگاه واگن مترو در کشور کفت: در افق پنج ساله در صورتی که تمام پروژه های مترو به اتمام برسد، هفت هزار دستگاه واگن مترو نیاز است.

وی افزود: اکنون نیاز واگن پروژه‌های در حال اتمام، پنج هزار دستگاه واگن است.

احمدی خاطر نشان کرد: شورای اقتصاد در سال ۹۶ برای ۲ هزار دستگاه مجوز به وزارت کشور می‌دهد که ایدرو متولی مدیریت طرح معرفی می‌شود؛ اما به علت محدودیت‌های تامین مالی متاسفانه توفیقی ایجاد نشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید