وزیر اقتصاد خبر داد:

آخرین آمار از مشمولان دریافت سهام عدالت در کشور

کدخبر: ۶۲۵۳۵۵
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد گفت: چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مشمول دریافت سهام عدالت شناسایی شده و تا پایان بهمن‌ماه تکلیف وزارتخانه‌ها برای عرضه سهام خود مشخص خواهد شد.
آخرین آمار از مشمولان دریافت سهام عدالت در کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احسان خاندوزی در خصوص آخرین وضعیت پرداخت سهام عدالت به جاماندگان گفت: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول دریافت سهام عدالت شناسایی شده اند.

او گفت: مراتب قانونی برای عرضه این سهام وزارت خانه ها در حال طی شدن است و امیدواریم تا پایان بهمن ماه موافقت وزارت خانه ها برای عرضه سهام خود را دریافت کنیم. 

خبر مرتبط
وزیر اقتصاد: دولت هیچ استقراضی از بانک مرکزی نداشته است

اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد اعلام کرد: دولت تا پایان دی ماه هیچ استقراضی از بانک مرکزی تحت عنوان تنخواه گردان نداشته است.

او گفت:اولین LC با موفقیت گشایش یافته است و به زودی توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به این سوال که کسری بودجه ناشی از مصوبات مجلس چه تاثیری بر کنترل تورم خواهد داشت گفت:امیدواریم پس از طی شدن مراحل تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۳، شاهد باشیم که برخی از چالش‌ها و ناترازی‌های ایجاد شده در بودجه بر طرف شود.

او گفت: اما پس از تصویب قانون، در صورت ناتراز بودن بودجه، حتما تصمیم دولت این خواهد بود که به عنوان خط قرمز اصلی خود از پولی شدن کسری بودجه جلوگیری کند.

وی اظهار کرد:بنابراین در صورت آنکه مصارفی در بودجه اضافه شود که درآمدهای پایدار آن بصورت صریح مشخص نشده باشد، دولت تلاش می‌کند تا با ارائه اصلاحیه‌هایی از سیاست‌های کاهش تورم صیانت کند.

خاندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر بار مالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی مجلس در بودجه سال آینده گفت: برخی مصوبات مجلس در بودجه سال ۱۴۰۳ با اخذ نظر دولت بود که یکی از آنها افزایش ۱۸ تا ۲۰ درصدی حقوق کارمندان بود که برای آن منبع پایدار درآمدی شناسایی شد؛ اما برخی از مصوبات مجلس متکی بر درآمدهای پایدار نیست؛ تحمیل کسری به بودجه، منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم می شود و با اصل ۷۵ قانون اساسی هم در تعارض است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید