نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 14 بهمن

تعرفه اینترنت پرسرعت 50 درصد کاهش می یابد!

کدخبر: ۶۲۵۹۳۵
اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:
تعرفه اینترنت پرسرعت 50 درصد کاهش می یابد!

بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.در سال 1402، اقتصادنیوز در نیم‌قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های 1353، 1363، 1373، 1383 و 1393 تقدیم مخاطبان می‌شود.

14 بهمن 1353؛ ایران 4200 پزشک و مهندس هندی استخدام کرد

4600 پزشک، پرستار، مهندس معدن و متخصص فنی از کشورهای هندوستان و فیلیپین استخدام شده‌اند. اولین دسته پزشکان و متخصصین هندی در فروردین‌ماه آینده به ایران می‌آیند.

این خبر را صبح امروز امیرقاسم معینی، وزیر کار و امور اجتماعی در یک کنفرانس مطبوعاتی که با شرکت فرانسیس بلانشار، مدیرکل سازمان بین المللی کار تشکیل شد، اعلام کرد.

براساس بررسی‌هایی که انجام شده است، تاکنون یک پروتکل با دولت هندوستان و یک تفاهم‌نامه و اعلامیه مشترک با دولت فیلیپین منعقد شده است.

موافقت کلی و اصولی مقامات وزارت کار کره جنوبی برای اعزام افراد متخصص به ایران تحصیل گردیده است.

وزیر کار توضیح داد: اشل حقوق متخصصین خارجی که به ایران می‌آیند، معادل اشل متخصصین ایرانی خواهد بود.

 

14 بهمن 1383

حداد عادل: مصوبه مجلس درخصوص قرارداد «ترک‌سل» به صلاح کشور خواهد بود

غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در مورد قرارداد ترک‌سل آنچه را به سود و صلاح کشور است، تصویب می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که با مصوبه کمیسیون مشترک بررسی لایحه ترک‌سل، طرف‌های خارجی این قرارداد را در آستانه لغو شدن می‌دانند، اظهار کرد: مجلس از طریق تفاهم با وزارت ارتباطات آنچه را که به سود و صلاح کشور است، چه از نظر فنی، چه از نظر اقتصادی و چه امنیتی تصویب می‌کند.

 

تعرفه اینترنت پرسرعت 50 درصد کاهش می‌یابد

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: به منظور رفاه حال مشترکان، تعرفه اینترنت پرسرعت تا پایان سال جاری 50 درصد کاهش می‌یابد.

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران همچنین میزان کاهش تعرفه ارتباط با شبکه انتقال داده‌ها را اعلام کرد: بر این اساس برقراری ارتباط با شبکه اینترنت در محدوده سرعت دسترسی 64 تا 2048 کیلو بیت بر ثانیه از ابتدای سال 81 تاکنون هیچ گونه افزایشی نداشته است.

در همین راستا، تعرفه ارتباط نقطه به نقطه شهری داده‌ها در محدوده زمانی یادشده به ازای سرعت‌های دسترسی 64، 128، 256، 512، 1044 و 2048 کیلو بیت بر ثانیه به ترتیب 14.3، 11.3، 8.8، 6.5 و 5.8 درصد کاهش داشته است.

 

14 بهمن 1393

جهانگیری: بزرگ‌ترین فسادهای قرن در دولت احمدی نژاد اتفاق افتاد

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مردم انتظار دارند با برنامه‌ریزی مشکلات حل شود، گفت: اگر قرارداد بود با شعار مشکلات حل شود در دوره گذشته بیشترین شعار در تاریخ کشور برای مبارزه با فساد داده شد، اما بیشترین فسادها و بزرگ‌ترین فسادهای قرن اتفاق افتاد.

اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی راهکار عبور از مشکلات است، گفت: طرفدار این نیستیم که مردم یک وعده غذا بخورند و این حرف، سخن خوبی نیست. حتی امام راحل در زمان جنگ چنین حرفی به زبان نیاورد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید