بررس آمار جذب گردشگر بین‌المللی توسط دبی در سال 2032

ثبت یک رکورد جدید برای اقتصاد دبی!

کدخبر: ۶۲۷۵۶۶
اقتصادنیوز: دبی در سال گذشته یک رکورد جدید را به ثبت رساند.
ثبت یک رکورد جدید برای اقتصاد دبی!

به گزارش اقتصادنیوز دبی توانسته با ثبت بیش از 17 میلیون گردشگر خارجی طی سال 2023، رکورد جدیدی در این زمینه ثبت کند.تازه‌ترین گزارش منتشرشده توسط دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی نشان می‌دهد این شهر در سال 2023 شاهد رکوردشکنی تعداد گردشگران بین‌المللی بوده است.

به نوشته اکونومی میدل‌ایست، دبی توانست در سال گذشته میلادی 17 میلیون و 150 هزار بازدیدکننده خارجی را به خود جذب کند که در مقایسه با سال 2022، رشد 19/4 درصدی را نشان می‌دهد. دبی در سال 2022 میلادی میزبان 14/36 میلیون گردشگر بود.

رکورد پیشین این شهر در جذب توریست به سال 2019 برمی‌گردد که در آن سال،‌ ورود 16/73 میلیون بازدیدکننده ثبت شد. مقامات دبی قصد دارند با ارتقای جایگاه این شهر، آن را در میان سه شهر اصلی جهان در زمینه کسب‌وکار و تفریح جای دهند.

موفقیت ادامه‌دار دبی در جذب گردشگر یک بار دیگر مورد توجه قرار گرفته زیرا این قطب گردشگری توانست برای سومین سال متوالی جایگاه نخست «مقصدهای جهانی» در رقابتی تحت عنوان « Tripadvisor Travellers’ Choice Awards 2024 » را کسب کند.

این موفقیت‌ها بازتاب‌دهنده امکانات و زیرساخت‌های متنوع و مدرن، خدمات باکیفیت و همکاری ادامه‌دار میان دولت و بخش خصوص امارات متحده عربی است. با فعالیت‌های متنوع و رویدادهایی در کل سال شامل کنفرانس‌های کسب‌وکار، فعالیت‌های تفریحی و مسابقات ورزشی، دبی برای گردشگران با بودجه‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد و همین تنوع، کلید جذب گردشگران از سراسر جهان است.

طبق آمارها، 1/9 میلیون گردشگر از هند در سال 2023 از دبی بازدید کردند و این کشور از این حیث در جایگاه نخست قرار می‌گیرد. پس از آن، بریتانیا با 954 هزار نفر، عربستان سعودی با 930 هزار گردشگر، روسیه با 917 هزار توریست و عمان با 860 هزار نفر، بیشترین تعداد توریست در دبی را به نام خود ثبت کردند.

دبی اخیرا توانسته عنوان سومین شهر ثروتمند در میان همه کشورهای عضو بریکس را ا‌ز آن خود کند. همچنین تولید ناخالص داخلی دبی بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، معادل ۳/3 درصد رشد داشته است.

بخش خدمات شامل اقامت و غذا در دبی با رشد قابل توجه 11/1 درصدی همراه شده و همین موضوع جایگاه دبی را به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان تقویت می‌کند. طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، عملکرد دبی از نظر جذب گردشگران بین‌المللی از روندهای جهانی پیشی گرفته است. آمارها نشان می‌دهد که تا پایان سال 2023 میزان گردشگران بین‌المللی به 88 درصد سطوح پیش از همه‌گیری کووید-19 رسید؛ با این حال، خاورمیانه با عبور از آمارهای پیش از ‌همه‌گیری، شاهد رشد 22 درصدی توریست‌ها در مقایسه با سال 2019 بوده و این منطقه از نظر بازیابی تعداد توریست‎‌ها از پیشتازان جهانی به حساب می‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید