اجرای احکام قضایی بانکی با این سامانه برخط شد

کدخبر: ۶۳۷۷۸۱
اقتصادنیوز: معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: با سامانه سیاق طبق دستوری که قوه قضاییه صادر می‌کند، به اندازه همان مبلغی که فرد محکوم شده موجودی حساب‌های بانکی او مسدود می‌شود.
اجرای احکام قضایی بانکی با این سامانه برخط شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: رئیس قوه قضاییه از سامانه سیاق به عنوان انقلابی در قوه قضاییه یاد کردند، چرا که در گذشته فرآیند مسدودسازی حساب‌های بانکی افراد بر اساس احکام قضایی مستلزم مراجعه حضوری به بانک‌ها و صرف زمان طولانی بود.

وی افزود: اما سیاق برای اولین بار، پیرو سامانه محچک ایجاد شد و در حال حاضر با دستوری که قاضی در قوه قضاییه صادر می‌کند، به همان مبلغی که فرد محکوم شده موجودی حساب‌های بانکی او طی چند دقیقه مسدود می‌شود. 

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: با بهره گیری از این سامانه زمینه برای حذف مکاتبات کاغذی از طریق گسترش تعاملات الکترونیکی بین نظام بانکی و دستگاه‌های قضائی فراهم شد و کلیه مراحل شناسایی حساب‌ها توسط مرجع قضائی، استعلام موجودی لحظه‌ای حساب و صدور دستور مسدودی و رفع مسدودی حساب، به صورت آنلاین و در لحظه و در تمام ساعات شبانه روز قابل انجام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید