جدیدترین آمار از حراج اموال دولت/ دولت رئیسی چقدر از اموالش را فروخت؟

کدخبر: ۶۳۸۶۰۵
اقتصادنیوز: معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: بیش از ۷۶ هزار میلیارد تومان کالا در ۲ سال گذشته در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شد که منجر به رشد در حوزه‌های فروش شده است.
جدیدترین آمار از حراج اموال دولت/ دولت رئیسی چقدر از اموالش را فروخت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سعید غلامی‌باغی گفت: در راستای تاکید رییس جمهور مبنی بر سرعت بخشی در تعیین و تکلیف کالاها و با همکاری قوه قضاییه کالاهای رسوخ شده در انبارهای سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان و در سال گذشته حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد که از این میزان، ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به فروش کالاها اختصاص یافت.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول ادامه داد: فروش کالاها در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، رشد ۶۸ درصدی را به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه کالاهای اموال‌ تملیکی از طریق فروش، اعاده، استرداد و انهدام تعیین تکلیف می‌شود، گفت: سال گذشته حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان کالا به گمرک اعاده شده که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، ۸۳ درصد رشد داشت.

غلامی‌باغی بیان کرد: میزان کالاهای استرداد شده به صاحبان کالا در سال گذشته بیش از هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است همچنین در سال گذشته میزان انهدام کالا از هزار و ۲۰۰ میلیارد در سال ۱۴۰۱ به ۸۸۰ میلیارد تومان رسید که نشانگر کاهش ۲۶ درصدی انهدام کالاهاست.

وی از برگزاری حراج های خرده فروشی اموال تملیکی به صورت برخط خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه خرده فروشی از خرداد سال سال گذشته، ۲۶۳ مرحله حراج برخط برگزار شد که در این حراج‌ها ۶ هزار و ۵۰۰ قلم کالا به فروش رسید.

به گفته معاون فروش اموال منقول سازمان اموالتملیکی، بیش از ۴۰ میلیارد تومان کالا در این حراج های خرده فروشی به فروش رفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید