خبر مهم خزعلی درباره نرخ بیکاری زنان در کشور

کدخبر: ۶۴۱۴۹۵
اقتصادنیوز: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با پیگیری های انجام شده در سال گذشته دو درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.
خبر مهم خزعلی درباره نرخ بیکاری زنان در کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، انسیه خزعلی، ۳۰ فروردین در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان سمنان در خانه تاریخی تدین سمنان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تلاش های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده در  سال گذشته دو درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت. 

خبر مرتبط
نرخ بیکاری زمستان کاهشی شد/ شهرها از روستاها سبقت گرفتند

اقتصادنیوز: نرخ بیکاری در شهرها از 12.2 درصد در بهار 1398 به 9 درصد در زمستان 1402 کاهش یافته است. همچنین نرخ بیکاری در روستاها نیز از 7.4 درصد در بهار 1398 به 7.1 درصد در زمستان این سال افت کرده است.

وی افزود: در همین راستا، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد .

 معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع  و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود. 

 دکتر خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استانها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه ها انجام و در استان سمنان نیز  این اعتبار تصویب شده و مکان یابی در حال انجام است. 

وی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم هایی در حال طراحی است که با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید