گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز دوشنبه؛

ریالی‌های بورس سبزترین گروه‌های بازار سهام

کدخبر: ۵۹۶۳۱۴
اقتصادنیوز: امروز دو گروه ریالی بازار؛ خودرو و ساخت قطعات و بانک‌ها و موسسات اعتباری از باقی گروه‌ها سبزتر بودند. در هر دو گروه تقاضای حقوقی بیش از حقیقی بود و با ورود پول حقوقی مواجه بودند.
ریالی‌های بورس سبزترین گروه‌های بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه چهاردهم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران 14 هزار و 839 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 150 هزار و 984 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 5 هزار و 578 واحد در رقم 726 هزار و 462 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 205 واحدی به رقم 26 هزار و 777 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش هزار و 62 واحدی به سطح 130 هزار و 517 واحد رسید.  

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز دو گروه ریالی بازار؛ خودرو و ساخت قطعات و بانک‌ها و موسسات اعتباری از باقی گروه‌ها سبزتر بودند. در هر دو گروه تقاضای حقوقی بیش از حقیقی بود و با ورود پول حقوقی مواجه بودند. نمادهای جم، فارس، خودرو، پارس، شبندر و نوری نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل تاپیکو، شپدیس و غبشهر از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، شاوان و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، فجهان و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بمولد، دی و فن افزار بیشترین تراکنش را داشتند.  

رشد ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 650 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 252 میلیارد تومان بود که 10 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 906 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 90 نماد صف خرید داشتند و 50 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 39 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 218 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 9 درصدی به 287 میلیارد تومان رسید.

 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید