نمادهای شاخص ساز در بورس امروز/221 میلیارد تومان سرمایه از بازار سهام خارج شد

کدخبر: ۵۹۷۶۹۱
اقتصادنیوز: امروز نمادهای شستا، خودرو و میدکو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
نمادهای شاخص ساز در بورس امروز/221 میلیارد تومان سرمایه از بازار سهام خارج شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و یکم شهریور 1402، شاخص کل  بورس تهران  پس از سه روز رشد کرد.  شاخص کل  4 هزار و 633 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 127 هزار و 250 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش 3 هزار و 223 واحد در رقم 718 هزار و 660 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد 25 واحدی به رقم 26 هزار و 453 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 620 واحدی به سطح 128 هزار و 877 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای پنجمین روز منفی شد و 221 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد ثفارس بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشت که ارزش آن 16 میلیارد تومان بود. پس از ثفارس، نمادهای حکشتی، شپنا، شتران و خگستر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود   پول حقیقی   به نمادهای وبهمن، تپسی و چکاپا اختصاص داشت.

بورس

نمادهای شاخص ساز

 

امروز نمادهای شستا،  خودرو  و  میدکو  نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فارس، پارس و مبین از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای خاور،  بپاس  و  غصینو  بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، زاگرس و کزغال بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و ثامان و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز بمولد، فن افزار و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 8 هزار و 207 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 102 میلیارد تومان بود که یک درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 932 میلیارد تومان رسید. 

بورس

نمادهای پرمعامله بازار سهام 

در معاملات امروز نماد خگستر بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 78 میلیارد تومان بود. 

پس از خگستر، وبهمن بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ورنا و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 260 میلیون و 108 هزار و 348 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خودرو و خبهمن نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 70 نماد صف خرید داشتند و 42 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 65 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 179 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 51 درصدی به 358 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید