سیاست جدید آمریکا علیه ۵ کشور عربی

کدخبر: ۵۳۷۰۹۷
محمد احمد الروسان گفت: آمریکا کشورهای مخالف سازش را با حجمی از حملات سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای هدف قرار داده است.
سیاست جدید آمریکا علیه ۵ کشور عربی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «محمد احمد الروسان» عضو دفتر سیاسی جنبش خلق اردن، در مصاحبه‌ای گفت که اقدامات آمریکا در غرب آسیا با یک بازچینی دوباره مهره‌ها و سیاستگذاری‌ جدید همراه شده است.

او به وبگاه المعلومه گفت که آمریکا یک ریل‌گذاری جدید در غرب آسیا برای مقابله با نفوذ چین اقدام کرده و برای هدف قرار دادن پنج کشور عربی در این راستا به خصوص عراق برنامه دارد.

این فعال سیاسی اردنی افزود: «دیپلماسی آمریکا در منطقه خاورمیانه بر پایه حمایت معنوی و مادی و نظامی برای هدف قرار دادن مراکزی که بر خلاف محور واشنگتن-تل آویو عمل می‌کنند، استوار است و در این راستا باید به جریان مشکوکی که علیه سوریه اردن، یمن، عراق و لبنان اقدام می‌کند و با عادی‌سازی و دیپلماسی در راستای نابودی آرمان فلسطین تلاش می‌کند، توجه کرد».

محمد الروسان همچنین گفت که رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکنون موفق شده‌اند تا تمامی توانایی دیپلماتیک آمریکا، انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای عربی معروف را به خدمت در آورند تا کشورهای مخالف سازش را از لحاظ سیاسی و اقتصادی و رسانه‌ای هدف قرار داده و به اختلافات فرقه‌ای دامن زده و جامعه عربی را بهم بریزد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید