واتساپ بر روی این مدل گوشی‌ها غیرفعال شد!

کدخبر: ۵۵۷۹۵۷
لیست ۴۹ گوشی که واتس اپ بر روی آن‌ها غیرفعال شده را ببینید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از منیبان، گوشی‌هایی با سخت افزار و نرم‌افزار قدیمی‌تر اغلب با مشکل عدم پشتیبانی نرم‌افزاری اپ‌های مختلف مواجه می‌شوند و در همین راستا از ۳۱ دسامبر استفاده از اپلیکیشن واتس اپ بر روی ۴۹ گوشی غیرفعال شده است. در ادامه لیست کامل این گوشی‌ها ارائه شده است. واتس در سال‌های گذشته روند ثابتی را در پیش گرفته بود و شرکت متا زیاد به نوآوری در این پیام رسان توجه نمی‌کرد.

 با این حال با افزایش محبوبیت تلگرام و اپ‌های دیگر، واتس اپ که در واقع یکی از پراستفاده‌ترین پیام‌رسان‌های جهان نیز محسوب می‌شود در یکی دو سال گذشته دست به کار شده و علاوه بر عرضه آپدیت‌های رایج، ویژگی‌های جدیدی نیز اضافه کرده است. با این حال این گوشی در برخی دستگاه به دلیل قدیمی بودن نرم‌افزار و یا سخت‌افزار از کار افتاده و در همین رابطه می‌توان آیفون‌هایی که از سیستم عامل IOS ۱۰ و ۱۱ استفاده می‌کنند را نام برد.

با این حال در لیست جدید بیشتر گوشی‌ها مبتنی بر اندروید هستند و تاریخ عرضه آن‌ها نیز به سال‌ها پیش باز‌می‌گردد. با این وجود خیلی از افراد از گوشی‌های قدیمی استفاده می‌کنند و در واقع متوقف سازی آپدیت‌ها، می‌تواند کاربران را ترغیب به خرید گوشی‌های جدید بکند.

اما در اکثر مواقع این اتفاق به دلیل ناسازگاری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به وقوع می‌پیوندد و کمپانی سازنده نیز شاید در نهایت بتواند این ناسازگاری را رفع کند اما بعضاً به دلیل استفاده کم مشتریان از گوشی‌های قدیمی و غیرمنطقی بودن انجام این کار برای درآمد سازی شرکت‌ها، این مسئله در نهایت به وقوع نمی‌پیوندد. در ادامه لیست ۴۹ گوشی که واتس اپ بر روی آن‌ها غیرفعال شده به شرح زیر است:

iPhone ۵

iPhone ۵c

Archos ۵۳ Platinum

Grand S Flex ZTE

Grand X Quad V۹۸۷ ZTE

HTC Desire ۵۰۰

Huawei Ascend D

Huawei Ascend D۱

Huawei Ascend D۲

Huawei Ascend G۷۴۰

Huawei Ascend Mate

Huawei Ascend P۱

Quad XL

Lenovo A۸۲۰

LG Enact

LG Lucid ۲

LG Optimus ۴X HD

LG Optimus F۳

LG Optimus F۳Q

LG Optimus F۵

LG Optimus F۶

LG Optimus F۷

LG Optimus L۲ II

LG Optimus L۳ II

LG Optimus L۳ II Dual

LG Optimus L۴ II

LG Optimus L۴ II Dual

LG Optimus L۵

LG Optimus L۵ Dual

LG Optimus L۵ II

LG Optimus L۷

LG Optimus L۷ II

LG Optimus L۷ II Dual

LG Optimus Nitro HD

Memo ZTE V۹۵۶

Samsung Galaxy Ace ۲

Samsung Galaxy Core

Samsung Galaxy S۲

Samsung Galaxy S۳ mini

Samsung Galaxy Trend II

Samsung Galaxy Trend Lite

Samsung Galaxy Xcover ۲

Sony Xperia Arc S

Sony Xperia miro

Sony Xperia Neo L

Wiko Cink Five

Wiko Darknight ZT

اگر گوشی شما در لیست قرار دارد احتمالا برای استفاده ایمن و رسمی از نسخه‌های اصلی واتس اپ مجبور به خرید گوشی جدیدی باشید و از آن‌جایی که این اپلیکیشن مانند تلگرام به صورت مستقل بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ کار نمی‌کند این می‌توان یک مورد منفی تلقی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید