ناصرامانی، عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

شورای شهر مثل مجلس یک روز قانون گذاری و یک روز نظارتی داشته باشد

کدخبر: ۵۶۳۰۱۵
یک عضو شورای شهر تهران برای افزایش سطح نظارت بر عملکرد شهرداری توسط شورا پیشنهاد می دهد:شورا مثل مجلس یک روز قانون گذاری و یک روز نظارتی داشته باشد؛ یعنی یکشنبه را به قانون گذاری و سه شنبه ها را به نظارت تبدیل کنیم .
شورای شهر مثل مجلس یک روز قانون گذاری و یک روز نظارتی داشته باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ناصرامانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با اکو ایران درخصوص ارزیابی عملکرد یک ساله مدیریت شهری گفت: اگر بخواهیم یک ارزیابی از عملکرد مدیریت شهری در  سال 1401 انجام دهیم، نمی‌توانیم یک قضاوت یکپارچه داشته باشیم. عملکرد برخی از بخش‌های شهرداری را راضی‌کننده و خوب ارزیابی می‌کنم که در رأسش معاونت عمرانی شهرداری قرار دارد، به دلیل این که برخی از پروژه‌های متوقف سال‌های گذشته را به راه انداخت.

او گفت: امیدوارم این پروژه در شش ماهه اول سال 1402 طبق قولی که داده‌ شده به بهره‌برداری برسد. 

امانی گفت: بزرگراه شهید شوشتری، شهید بروجردی و یادگار امام، دوربرگردان‌هایی که ایجاد شده و توسعه و مستحکم سازی کانال‌های زیرسطحی شهر تهران در این پروژه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در مورد معاونت مالی عملکرد بخش درآمدی را بسیار خوب ارزیابی می کنم به سبب این که موفق شد قبل از پایان سال تقریبا سقف بودجه مصوب شورا را بزند که به نظرم یک موفقیت بزرگ بود و مخصوصا این که توانست حق شهرداری در بخش عوارض از دولت را وصول کند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در رابطه با معاونت خدمات شهری عملکرد حوزه پسماند اصلا قابل قبول نیست و وضعیت نگهداشت شهر وضعیت خوبی ندارد حتی به نگهداشت فضای سبز تهران هم معترضم و در همه گزارش هایی که در محله گردی ها دادم بدون استثنا همیشه می‌گفتم فضای سبز دارد خشک و نابود می شود و به موقع آبیاری نمی شود و مردم آب می دهند و مردم نگرانند و می گویند همین فضای سبزی که داریم در حال از بین رفتن است. بدون دلیل بوستان های شهر را تفکیک کردند تحت عنوان این که می خواهند پارک کودک و مادر درست کنند و در بوستان هایی که همه مردم از آنها استفاده می کردند محدودیت هایی ایجاد کردند. تقریبا می شود گفت در حوزه خدمات شهری نه تنها اصلا موفقیتی نداشتیم، بلکه وضعیت نگران‌کننده است.

امانی به عملکرد حوزه حمل و نقل شهرداری هم نقد دارد.او گفت: در حوزه مهمترین دغدغه مردم تهران که آلودگی هوا و حمل و نقل است عملکرد اصلا قابل قبول نیست و راضی کننده نبود و به همین دلیل شورا تصمیم گرفت امسال ده هزار میلیارد تومان از همه معاونت های شهرداری کم کند و به حمل و نقل اضافه کند و تصور این بود که شاید اگر منابع مالی باشد اتفاقی بیافتد. ما نگرانیم که علی رغم بودن منابع مالی این مدیریت نتواند منابع را جذب کند و تحولی در حوزه حمل و نقل نداشته باشیم. به علت این که تاثیر تعیین کننده ای نه در کاهش آلودگی هوا و نه در کاهش ترافیک نداشتیم برای حوزه حمل و نقل ارزیابی عملکرد قابل قبولی نداریم. 

امانی در خصوص عملکرد شورای شهر در حوزه نظارت گفت: سیستم مشخصی برای نظارت شورا وجود ندارد و اعضا شخصا درباره مواردی گزارش یا تذکر می دهند و هیچ سیستم مشخصی که تعریف شده باشد و بر اساس شورا و شهرداری تهران نظارت کند وجود ندارد و اعضا بنا بر خلاقیت های شخصی و علائق درونیشان و حس نمایندگی که نسبت به مردم دارند موردی عملکرد شهرداری آن هم نه جامع نظارت می کنند و بعضا تذکر و گزارش می دهند ، اما با نظارت مطلوبی که قانون از ما خواسته خیلی فاصله داریم. 

خیلی دوست دارم شورا مثل مجلس یک روز قانون گذاری و یک روز نظارتی داشته باشد؛ یعنی یکشنبه را به قانون گذاری و سه شنبه ها را به نظارت تبدیل کنیم و تک تک مدیران شهرداری به اینجا بیایند و گزارش دهند و اعضا نظراتشان را بگویند و نظرات مردم را منتقل کنند و ضعف هایشان را به آنان تذکر دهند. به نظرم تنها جلسه نظارتی ما روزی بود که داشتیم اعتبارات سازمان میوه و تره بار را بررسی می کردیم و کمتر در شورا چنین جلساتی داشتیم و امیدوارم در سال آینده از این جلسات زیاد داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید