ماجرای بازداشت اصلاح طلب معروف به اتهام دست داشتن در ترور حجاریان

کدخبر: ۵۶۷۶۶۹
هاشمی‌رفسنجانی در کتاب خاطرات خود در روز بیست‌ و‌ هفتم فروردین در مورد ترور سعید حجاریان و خطبه‌های رهبری در مورد دولت و اصلاح‌طلبان نوشته‌ است.
ماجرای بازداشت اصلاح طلب معروف به اتهام  دست داشتن در ترور حجاریان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق، خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌ رفسنجانی در روز بیست‌ و‌ هفتم فروردین همچنان در مورد ترور سعید حجاریان و خطبه‌های رهبری در مورد دولت و اصلاح‌طلبان نوشته‌ است. هاشمی‌ رفسنجانی همچنین به تظاهرات وسیع علیه بانک جهانی و ممنوعیت کار زنان در اداره‌های دولتی افغانستان اشاره کرده‌ است.

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید

در منزل بودم. بیشتر وقت، صرف تنظیم [کتاب کارنامه و] خاطرات ۱۳۶۱ [= پس از بحران] شد. اسرائیل اعلان کرده، به زودی با تشکیل دولت فلسطین در ۶۵ درصد اراضی اشغالی فلسطین موافقت می‌کند و مذاکرات با سوریه به بن‌بست رسیده است.

دیروز پارلمان روسیه، پیمان سالت دو را پس از هفت سال تردید، تصویب کرد. براساس آن، دو سوم سلاح‌های هسته‌ای شرق و غرب باید کاهش یابد، ولی شروطی گذاشته‌اند که ممکن است آمریکا نپذیرد.

انعکاس اظهارات رهبری در مورد خشونت و اصلاح‌طلبی در نمازجمعه در رسانه‌های خارجی ادامه دارد، ولی در داخل، چپ‌ها و لیبرال‌ها سعی دارند زهر آن را بگیرند و به نقطه مثبتی که محکوم‌کردن خشونت‌های غیرقانونی است، تکیه می‌کنند. دکتر [حبیب‌الله] پیمان، [فعال ملی‌ مذهبی و دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز] هم در مصاحبه با [بخش فارسی رادیو] بی‌بی‌سی، همین را گفت.

سلمان رشدی، [نویسنده کتاب آیات شیطانی]، پس از یازده سال، اجازه ورود به هندوستان یافته، ولی جمعی از مسلمانان، در دهلی علیه او تظاهرات کرده‌اند. آقای [احمد] حکیمی‌پور، [عضو شورای اسلامی شهر تهران]، دیروز به اتهام دست داشتن در ترور آقای سعید حجاریان بازداشت شده و این می‌تواند جناح چپ را مسئول ترور معرفی کند.

در نیویورک، تظاهرات وسیعی علیه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول که کنفرانس مشترک دارند، در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی آنها راه افتاده و بیش از ۶۰۰ نفر دستگیر شده‌اند. سهام بورس‌های مهم آمریکا، به صورت بی‌سابقه‌ای سقوط کرده است. در افغانستان، طالبان زن‌ها را از کارهای دولتی اخراج کرده‌اند. محسن و مهدی آمدند و راجع به امور سیاسی، صحبت شد.

 


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید