یک توصیه مهم به کسب و کارهای دیجیتالی

کدخبر: ۵۷۳۴۴۷
در دوره دیجیتال امروزی، حوزه روابط عمومی از یک رسانه سنتی به حوزه‌ای پیچیده‌تر و پویاتر تبدیل شده است. با ظهور رسانه‌های اجتماعی و دیگر بسترهای دیجیتال، متخصصان حوزه روابط عمومی باید خود را با روش‌های نوین ارتباطات سازگار کنند تا همسو با مخاطبان هدف خود باشند. اینجاست که کاربرد روابط عمومی دیجیتال مشخص می‌شود.
یک توصیه مهم به کسب و کارهای دیجیتالی

 روابط عمومی دیجیتال با استفاده از شبکه‌های آنلاین با مشتریان، ذی‌نفعان و رسانه‌ها ارتباط برقرار می‌کند؛ از جمله تولید و انتشار محتوا در بسترهای مختلف دیجیتال مانند رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‎ها، پادکست‌ها و وب‌سایت‌ها. روابط عمومی دیجیتال همچنین نظارت بر مکالمات آنلاین درباره‌ی برند یا سازمان و پاسخگویی به موقع به آن‌ها را در بر می‌گیرد.

یکی از مزایای کلیدی روابط عمومی دیجیتال، قابلیت آن در دستیابی به مخاطبان بیشتر است. برخلاف روش‌های سنتی در حوزه روابط عمومی که وابسته به رسانه‌های چاپی و انتشار است، روابط عمومی دیجیتال به برندها (نام‌ها) این دسترسی (قدرت یا اجازه) را می‌دهد تا مستقیم با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند؛ یعنی کسب‌وکارها می‌توانند پیام‌ها را براساس مخاطبان خاص خود تنظیم و در زمان مناسب آن‌ها را درگیر هدف مورد نظر کنند.

از دیگر مزایای روابط عمومی دیجیتال کم‌هزینه بودن آن است. روش‌های سنتی مانند بیانیه‌های مطبوعاتی و رویدادهای رسانه‌ای می‌توانند گران و زمان‌بر باشند. از طرف دیگر روابط عمومی دیجیتال به حداقل منابع نیاز دارد و سرعت اجرای آن بیشتر است. بنابراین گزینه‌ای ایده‌آل برای کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها با بودجه‌های محدود می‌باشد.

همچنین روابط عمومی دیجیتال قابلیت محاسبات دقیق‌تر و بهتری را نسبت به روش‌های سنتی ارائه می‌دهد. کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از ابزارهای مانند گوگل آنالیتیکس و سایر نرم‌افزارهای نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، اثربخشی کمپین‌های خود را در زمان واقعی ردیابی کنند. می‌توانند ببینند چند نفر محتوایشان را دنبال می‌کنند، کدام بسترها و مجراها ترافیک را به سوی وبسایت آن‌ها هدایت می‌کند و چه میزان درآمدی (سود، بازده یا بازدید) از هر کمپین کسب می‌کنند.

روابط عمومی دیجیتال نیز با وجود مزایای بسیاری که دارد، چالش‌هایی را برای مشاغل ایجاد می‌کند. یکی از این چالش‌ها نیاز به نوآوری مداوم است. با ایجاد فناوری‌های جدید، کسب‌وکارها باید با آخرین تغییرات به‌روز باشند تا بتوانند در رقابت باقی بمانند. از دیگر چالش‌ها، مدیریت اعتبار برند (نام) یا سازمان به صورت آنلاین است. در دنیای پر از ارتباط امروزی، نظرات یا نقدهای منفی به سرعت می‌توانند منتشر شوند و به اعتبار یک برند (نام) آسیب بزنند. متخصصان روابط عمومی دیجیتال باید در نظارت به موقع و مناسب بر مکالمات آنلاین و پاسخ به بازخوردهای منفی، هوشیار باشند.

در نتیجه، روابط عمومی دیجیتال، تأثیر به‌سزایی بر آینده حوزه روابط عمومی دارد. روابط عمومی دیجیتال به کسب‌وکارها توانایی دستیابی به مخاطبان بیشتر را با صرف هزینه کمتر و با قابلیت‌های محاسبات بهتر نسبت به روش‌های سنتی ارائه می‌دهد. با این حال چالش‌هایی را نیز به همراه دارد. به این ترتیب، اگر کسب‌وکارها می‌خواهند در عصر دیجیتال امروز موفق شوند، باید با این واقعیت جدید سازگار شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید