محکومیت پرتاب ماهواره توسط کره شمالی از سوی ناتو

کدخبر: ۵۷۷۶۶۳
دبیر کل ائتلاف نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، روز پنجشنبه گفت، پرتاب شکست‌ خورده یک ماهواره از سوی کره شمالی را محکوم کرده و از این کشور می‌خواهد «این اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند.»
محکومیت پرتاب ماهواره توسط کره شمالی از سوی ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دبیر کل ائتلاف نظامی ناتو، تلاش شکست‌خورده اخیر کره شمالی برای پرتاب ماهواره نظامی محکوم کرده و آن را «اقدامی تحریک‌آمیز» دانست.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، روز پنجشنبه گفت، پرتاب شکست‌ خورده یک ماهواره از سوی کره شمالی را محکوم کرده و از این کشور می‌خواهد «این اقدامات تحریک‌آمیز را متوقف کند.»

استولتنبرگ در بیانیه‌ای گفت: «من قویا پرتاب ماهواره نظامی توسط کره شمالی با استفاده از فن‌آوری موشک بالستیک که به صورت آشکار چند قطعنامه شورای امنیت را نقض و همسایگانش را تهدید کرده و ثبات جهانی را به چالش می‌کشد محکوم می‌کنم. این پرتاب باعث افزایش تنشها و ایجاد ریسک‌های جدی برای امنیت منطقه و فراتر از آن می‌شود.»

او در این بیانیه اظهار کرد: «اتفاقات آسیا برای اروپا مهم است و اتفاقات اروپا نیز برای آسیا مهم است و بنابراین مساله مهم تر این است که کشورهای متحد در ناتو شراکت با شرکای حوزه هند-اقیانوسیه را تقویت کنند. ما قرار است برای دومین بار در تاریخ ائتلاف، میزبان همه رهبران چهار شریک ناتو در آسیا-اقیانوسیه شامل استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و کره جنوبی در نشست آتی خود در شهر ویلنیوس باشیم. اخیرا درخواست ایجاد دفتر ارتباطی ناتو در این منطقه مطرح شد و ما امکان ایجاد این دفتر را بررسی می‌کنیم.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رسانه‌های وابسته به حکومت کره شمالی پیشتر گزارش دادند، این کشور روز چهارشنبه یک موشک حامل ماهواره‌ را به فضا پرتاب کرده که به شکست انجامید و قطعات آن شامل بوستر و محموله به دریا سقوط کردند.

به نوشته خبرگزاری دولت کره شمالی، «کیم یو جونگ»، خواهر رهبر این کشور بلافاصله بعد از این اتفاق گفت، کشورش به زودی برای قراردادن یک ماهواره جاسوسی نظامی در مدار زمین اقدام می‌کند و قول تقویت و افزایش توانمندی‌های پیونگ یانگ در زمینه تجسس نظامی را داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید