بحرین کاردار سوئد را احضار کرد

کدخبر: ۵۸۸۳۲۲
بحرین کاردار سوئد را درپی هتک حرمت قرآن کریم در این کشور احضار کرد.
بحرین کاردار سوئد را احضار کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا وزارت امورخارجه بحرین بشدت تکرار هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرده و آن تحریک خطرناک احساسات مسلمانان دانسته است.

بحرین همچنین اعلام کرد که این اقدام در سوئد نقض اصول، کنوانسیون و قوانین بین المللی از جمله قطعنامه شورای حقوق بشر است که هرگونه درخواست به نفرت دینی را محکوم می کند که خود تحریک برای نژادپرستی، دشمنی و خشونت است.

پیش از این نیز امارات نیز جمعه شب کاردار سفارت سوئد در این کشور را احضار کرد تا نامه اعتراضی ابوظبی را به دلیل صدور مجوز اهانت به قرآن کریم در استکهلم اطلاع دهد.

پلیس سوئد روز چهارشنبه هفته گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه هفته گذشته بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید