فوری؛ آتش‌سوزی مهیب در پارک ملی سالوک خراسان‌شمالی

کدخبر: ۵۹۵۴۴۵
اقتصادنیوز: بخشی از پارک ملی سالوک اسفراین عصر جمعه دچار آتش‌سوزی شده است و تاکنون ۴۵ نیرو به محل اعزام شده اند که به دلیل صعب العبور بودن و نوع پوشش گیاهی آن منطقه هنوز آتش مهار نشده است.
فوری؛ آتش‌سوزی مهیب در پارک ملی سالوک خراسان‌شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بخشی از پارک ملی سالوک اسفراین عصر جمعه دچار آتش‌سوزی شده است که یگان‌های امدادی برای مهار آتش به ارتفاعات این پارک اعزام شدند.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی اظهار کرد: آتش سوزی در عرصه های طبیعی شهرستان اسفراین و جاجرم رخ داده است.

حریق گسترده در یک شهرک صنعتی / ۶ دستگاه تریلی در آتش سوخت + فیلم

وی افزود: تاکنون ۴۵ نیرو به محل اعزام شده اند که به دلیل صعب العبور بودن و نوع پوشش گیاهی آن منطقه هنوز آتش مهار نشده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هنوز علت آتش سوزی و میزان خسارت برآورد نشده است و پس از مهار آتش بررسی و اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پارک ملی سالوک با گستره ۲۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع ترین زیستگاه های استان شناخته می شود.

قسمت شمالی این پارک دارای جاذبه های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.

باز هم حادثه در پله برقی مترو تهران

قوچ و میش اوریال، پازن و بز در کوهستان ها، پلنگ، گربه پالاس و گراز از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین هستند.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با داشتن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، ۲ منطقه حفاظت شده و سه منطقه شکارممنوع با تنوع گیاهی و جانوری ارزشمند، از مهمترین ذخیره گاه های ژنتیکی غنی کشور محسوب می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید