انصراف ارتش آمریکا از تست یک موشک

کدخبر: ۵۹۶۶۵۰
اقتصادنیوز: وزارت دفاع آمریکا به شبکه خبری بلومبرگ گفت که پنتاگون از انجام پرتاب آزمایشی اولین موشک مافوق صوت آمریکایی خودداری کرده است.
انصراف ارتش آمریکا از تست  یک موشک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چهارشنبه با اشاره به تسلیحات مافوق صوت دوربرد اعلام کرد: «این وزارتخانه قصد داشت آزمایش‌هایی را در فرودگاه فضایی کیپ کاناورال، فلوریدا برای گزارش توسعه فناوری‌های مافوق صوت ما انجام دهد، اما پس از بررسی‌های اولیه، پرتاب آزمایشی لغو شد.»

براساس گزارش‌ها، پیش از این پنتاگون قصد داشت که این موشک مافوق صوت را در ۳۰ سپتامبر آماده‌رزم اعلام کند. اکنون، رویای ایالات متحده در مورد سلاح‌های مافوق صوت خود دوباره برای مدت نامحدودی متوقف شده است.

براساس گزارش بلومبرگ، ایالات متحده روز چهارشنبه آزمایش مهماتی که قرار بود «اولین موشک مافوق صوت ارتش آمریکا» در زرادخانه‌اش باشد را لغو کرد و این برای ایالات متحده که به دنبال چین برای دستیابی به چنین سلاح حیاتی‌ای در آینده حرکت می‌کند، یک عقب‌گرد به شمار می‌رود.

اواسط اوت سخنگوی نیروی هوایی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور اولین شلیک آزمایشی «سلاح واکنش سریع هوایی» مافوق صوت را پس از یک آزمایش ناموفق در ماه مارس، انجام داد. در بیانیه سخنگوی نیروی هوایی ایالات متحده آمده بود که این آزمایش در تاریخ ۱۹ اوت (۲۸ مرداد) در سواحل جنوب کالیفرنیا انجام شد.

با این حال نیروی هوایی آمریکا اطلاعاتی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن آخرین آزمایشش ارائه نداد اما اعلام کرد که به «دستاوردهای باارزش جدیدی» در این خصوص رسیده است. نیروی هوایی آمریکا پس از اطلاعیه آزمایش ۱۳ مارس، درباره آنکه آیا به اهدافش رسیده یا خیر سکوت پیشه کرد. در تاریخ ۲۸ مارس نیروی هوایی آمریکا به کنگره گفت که این آزمایش «موفقیت‌آمیز نبود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید