کشف ۶۰ کیلومتر خط لوله سوخت قاچاق لب مرز!

کدخبر: ۶۰۷۱۵۴
اقتصاد نیوز :هرمزگان فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: در طرح مبارزه با قاچاق سوخت بالغ بر ۶۰ کیلومتر خط انتقال از منازل به سمت خوریات و ۱.۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شد.
 کشف ۶۰ کیلومتر خط  لوله سوخت قاچاق لب مرز!

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا سردار بهادر اسماعیلی صبح امروز (نهم آبان ماه)، در جمع خبرنگاران با اشاره به انهدام ۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری قاچاق سوخت در هرمزگان، اظهار کرد:  مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت که چالش‌هاد و تبعات بسیاری را به همراه دارد یکی از اولویت‌های انتظامی کشورمحسوب می‌شود و مرزبانی استان هرمزگان نیز تمام تلاش خود را برای انجام وظیفه در این حوزه به کار گرفته است.

وی با ذکر این نکته که طرح‌های مبارزه با قاچاق سوخت به صورت مستمر در حال اجرا است، بیان کرد: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که امسال را برای قاچاقچیان وقانون‌شکنان دشوارکنیم و در این راه نیازمند مشارکت سایر نهادها و ارگان‌ها موثر در این زمینه هستیم.

فرمانده مرزبانی هرمزگان، با تشریح روند فعالیت قاچاقچیان سوخت، عنوان کرد: سوخت توسط کامیون‌ها در طول روز از جایگاه‌ها بارگیری می‌شود و در محل‌های دپوی سوخت در نزدیکی شهر بندرعباس ذخیره می‌شوند سپس توسط خودروهای حمل سوخت قاچاق و مشک به شهرستان میناب و در نهایت به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس منتقل می‌شود.

سردار اسماعیلی ادامه داد: با فعالیت‌های گسترده‌ای که در قالب طرح‌های مختلف در حال انجام است یک محل دپوی مقدار زیادی سوخت کشف شد که قاچاقچیان پس از ذخیره سوخت در این محل اقدام به انتقال آن از طریق بندرکرگان به کشورهای عربی را داشتند که خوشبختانه به تلاش‌های شبانه روزی نیروهای انتظامی ومرزبانی با شکست مواجه شدند.

وی افزود: پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد که خط انتقالی از منازل محل دپوی سوخت کشف شده به سمت خوریات تعبیه شده بود که پس از بررسی تکمیلی مشخص شد که ۶۰کیلومتر لوله برای انتقال سوخت از منازل به مقصد تعبیه شده بود که منهدم شد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان مطرح کرد: علاوه بر ۶۰ کیلومتر لوله برای قاچاق سوخت ۱۲۱ عدد مخزن بزرگ ذخیره سوخت و تعداد زیادی از انواع مخزن‌ها وجود داشت که بیش از ۱.۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق را در خود جای داده بود که این حجم از طریق ۱۴ مشک جابجا می‌شدند.

سردار اسماعیلی، با اشاره به سایر کشفیات این طرح، اظهار کرد: چهار خودروی سواری لوکس قاچاق، ۲ موتور سیکلت ۲۵۰ سی‌سی‌، ۲ قایق، ۲ موتور خودرو، یک موتور تریلی، ۲ پرس مشکی برای مشک، ۵۴ حلقه لاستیک بزرگ خارجی، ۳۰ هزار نخ سیگار و... نیز در این عملیات کشف شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید