شرایط جدید پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

کدخبر: ۶۱۳۴۸۱
اقتصادنیوز: براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، حداکثر سن پذیرش دانشگاه‌ فرهنگیان برای امسال حداکثر ۲۴ سال خواهد بود
شرایط جدید پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش اقتصادنیوز؛ ثبت نام برای آزمون دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی همزمان با کنکور 1403 آغاز شده که با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام داوطلبان تا 15 آذر فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند. 

​نوبت اول آزمون سراسری و آزمون متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

داوطلبان دانشگاه فرهنگیان شامل سه گروه هستند که عبارتند از: گروه اول: داوطلبانی که نوع آزمون خود را "فقط متقاضی شرکت در آزمون دانشگاه فرهنگیان می باشم" انتخاب می کنند، این گروه در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون پذیرش دانشجو - معلم، حق انتخاب رشته در رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

گروه دوم: داوطلبانی هستند که نوع آزمون خود را "متقاضی شـرکت در آزمون سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان میباشم" انتخاب می کنند، در صورت قبولی نهایی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم، حق انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را ندارند، مگر اینکه در فرصت های قانونی انصراف دهند.

گروه سوم: ۴ گروه از داوطلبان زیر مجاز بـه ثبت نام در آزمـون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم نیستند.

۱ -دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

۲ -دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر

۳ -دانشجویان دارای تعهد در دستگاههای اجرایی کشور و بورسیه

۴ -متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی

 

نتایج پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی دانشجو - معلم در سال ۱۴۰۳ قبل از انتخاب رشته آزمون سـراسـری اعلام خواهد شد و به پذیرفته شدگان این آزمون (دانشگاه فرهنگیان)، کارنامه ملاک عمل، برای انتخاب رشته نهایی در آزمون سـراسـری داده نمی‌شود و این داوطلبان در صورت قبولی نهایی حق انتخاب رشته در آزمون را ندارند.

 

امروز نیز رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد تعلیم و تربیت برای برگزاری کنکور اختصاصی تعلیم و تربیت گفت: به نظر می‌رسد موافقت آنان برای تعیین حداکثر سن پذیرش ۲۴ سال در کنکور امسال دانشگاه فرهنگیان جلب شده است.

وی از داوطلبان تحصیل در شغل معلمی که حداکثر ۲۴ سال دارند، خواست در فرصت باقی مانده برای آزمون ثبت نام کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال ۱۴۰۴ سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۲ سال خواهد بود، اظهار داشت: برای کنکور سال ۱۴۰۳ به دلیل برنامه‌ریزی داوطلبان تلاش می‌کنیم که روی ۲۴ سال موافقت اعضا ستاد تربیت را جلب کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید