چند درصد از آلودگی هوای پایتخت مربوط به پالایشگاه ها است ؟

کدخبر: ۶۱۴۶۰۰
اقتصادنیوز :مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت که منابع ثابت حدود ۴۱ درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند که حدود ۱۰ درصد مربوط به واحدهای پالایشگاهی و نیروگاهی است.
 چند درصد از آلودگی هوای پایتخت مربوط به پالایشگاه ها است ؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علیرضا مزینانی، در حاشیه گشت و پایش ویژه شبانه محیط زیست استان تهران، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مشعل‌های (فلر) پالایشگاه تهران آلاینده هستند و راه حل آن بازیابی این گازها و برگشت آن به فرآیندهای بهره‌برداری از این گازهاست.

وی افزود: بیشتر خودروهای انتقال سوخت و کامیون‌هایی که به پالایشگاه و مجموعه‌های وابسته به پالایشگاه در شهرک انرژی تردد می‌کنند نیز فرسوده و آلاینده هستند و سهم به سزایی در افزایش آلودگی این منطقه دارند.

فوری/ رکورد آلودگی هوای اصفهان شکست+ عکش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه منابع ثابت آلودگی هوا حدود ۴۱ درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند و از این میان حدود ۱۰ درصد مربوط به واحدهای پالایشگاهی و نیروگاهی است، افزود: این واحدها ملزم به رفع آلودگی هستند و برای رفع آلودگی برخی از این واحدها مانند پالایشگاه نفت تهران اقدامات حقوقی و قانونی شده و در حال پیگیری است.

مزینانی افزود: در گشت و پایش‌های شبانه در چند شب اخیر حدود ۸۰ مورد پسماند سوزی و ضایعات سوزی در اطراف تهران به خصوص جنوب تهران، کهریزک، باقرشهر و حاشیه‌های شهرستان ری مشاهده شد.

وی گفت: مجموعه این آلودگی‌ها در این منطقه باعث افزایش معنادار شاخص آلودگی هوا به‌ویژه ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون شده است.

مزینانی با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول و متولی باید به تکالیف قانونی خود در مقابله با پسماندسوزی و ضایعات سوزی با جدیت بیشتری عمل کنند، افزود: گشت و پایش‌های محیط زیست استان تهران به منظور کنترل منابع آلوده کننده هوا و همزمان با شرایط اضطرار آلودگی هوا از اواخر آبان آغاز شده و تا بهمن در همه شهرستان‌های استان تهران ادامه می‌یابد.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید