رسانه دولت از خطای روسیه درباره جزایر سه‌گانه گذشت/ منتقدان متهم شدند!

کدخبر: ۶۱۷۴۱۰
اقتصادنیوز: رسانه رسمی دولت نه تنها به موضع روسیه درباره جزایر سه گانه ایران واکنش قاطعی نشان نداد بلکه انتقادها از رویکرد مسکو را نتیجه فعالیت جریان غربگرای داخلی دانست.
رسانه دولت از خطای روسیه درباره جزایر سه‌گانه گذشت/ منتقدان متهم شدند!

به گزارش اقتصادنیوز، موضع‌گیری اخیر مسکو علیه ایران در قالب بیانیه پایانی نشست مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه واکنش بسیاری از مقامات کشور و فعالان سیاسی را برانگیخت.

در این بیانیه که به امضای روسیه و 16 کشور عربی رسیده است، از ایران خواسته شد تا با رویکردی مسالمت‌آمیز وضعیت جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را از طریق گفت‌وگوهای دوجانبه یا مجامع بین‌المللی پیگیری کند.

اقدامی که با توجه به گسترش بی سابقه روابط این کشور با ایران در دو سال اخیر چندان معنای خوشایندی ندارد. البته این برای اولین بار نیست که مسکو همراه با اعراب علیه ایران موضع گیری می‌کند و تیر ماه امسال هم شاهد همصدایی روسیه با اعراب خلیج فارس درباره جزایر ایرانی بوده‌ایم.

خبر مرتبط
جمهوری اسلامی: بازهم می خواهیم ساده لوحانه به مسکو اعتماد کنیم؟

اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به موضع گیری اخیر روسیه درباره جزایر سه گانه ایرانی انتقاد کرد.

نکته جالب توجه در این میان، واکنش خنثی و نه چندان موثر رسانه اصلی دولت به این موضوع است، روزنامه ایران نه تنها به شکل ویژه این موضوع را مورد بررسی قرار نداده است، بلکه با بی‌تفاوتی از کنار آن گذر کرده است و اعتراضات و واکنش‌ها را فعالیت جریان غربگرای داخلی علیه همکاری راهبردی ایران و روسیه دانسته است.

این روزنامه در بخشی از مطلب خود آورده است: «در حالی که مسأله جزایر سه‌گانه ایرانی تنها بندی از بیانیه نشست همکاری کشورهای عربی و روسیه بود، رسانه‌های ضدانقلاب از جمله ایران‌اینترنشنال به دنبال القای این بودند که «جزایر سه‌گانه ایرانی» موضوع اصلی نشست اخیر بوده است! جریان غربگرای داخلی نیز همسو با رسانه‌های بیگانه تلاش کردند از کل این اتفاق و سانسور کردن متهم ردیف اول این زیاده‌خواهی -یعنی امارات- ضمن تحریک افکار عمومی، روابط راهبردی ایران و روسیه بویژه در حوزه خنثی‌سازی تحریم‌ها را زیر سؤال ببرند. شیطنت جریان رسانه‌ای ضدایرانی باعث شد برخی چهره‌های سیاسی و... در راستای تکمیل پروژه غربگرایان، اصل روابط ضدتحریمی تهران-مسکو را مورد انتقاد و تخریب قرار دهند.»

Capture

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی