سربازان آمریکایی در قطر ماندگار شدند/ تمدید یک قراداد برای 10 سال دیگر!

کدخبر: ۶۱۹۹۳۰
اقتصادنیوز: شبکه سی ان ان آمریکا امروز از تمدید 10 ساله حضور نظامی آمریکا در قطر خبر داد.
سربازان آمریکایی در قطر ماندگار شدند/ تمدید یک قراداد برای 10 سال دیگر!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شبکه سی ان ان آمریکا امروز (چهارشنبه) به نقل از چهار مقام این کشور، از توافق میان واشنگتن و دوحه برای تمدید ۱۰ ساله حضور نظامی آمریکا در پایگاه بزرگ «العدید» خبر داد.

خبر مرتبط
تلاش‌های آمریکا برای میانجی‌گری بین اسرائیل و لبنان

اقتصادنیوز: نماینده آمریکا قصد دارد طی هفته آینده در جهت کاهش تنش‌های بین اسرائیل و لبنان به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع مطلع نوشت که دو کشور در این راستا به توافق رسیده‌اند و به طور رسمی خبر آن اعلام خواهد شد.

به نوشته این خبرگزاری، پایگاه هوایی العدید، بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود و در منطقه بیابانی جنوب غرب دوحه واقع شده است.

خبر مرتبط
پیش‌بینی مهم از ۲۰۲۴؛ سرنوشت دموکراسی به این سال گره خورد!

اقتصادنیوز: انتخابات امسال در کشورهای کلیدی، به ویژه در ایالات متحده، پیامدهای عمیقی برای جنگ و صلح، تغییرات آب‌وهوایی و احتمالاً آینده دموکراسی خواهد داشت.

این پایگاه، در عملیات‌های هوایی آمریکا در افغانستان و غرب آسیا نقش محوری دارد. نیروی هوایی قطر و انگلیس نیز از این پایگاه استفاده می‌کنند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز در ماه دسامبر گذشته در سفری به قطر با حضور در پایگاه «العدید» از افزایش هزینه‌کرد دولت قطر در این پایگاه قدردانی کرد.

قطر از متحدان اصلی آمریکا در منطقه به شمار می‌رود، به طوریکه، آمریکا عنوان «متحد خارج از ناتو» که روابط راهبردی با ارتش این کشور دارد را به قطر اطلاق می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی