جذب بی‌قاعده 4800 دانشجوی پزشکی در کشور

کدخبر: ۶۲۱۸۱۶
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور اعلام کرد که در سال گذشته ۴۸۰۰ دانشجوی پزشکی بدون قاعده به تعداد دانشجویان افزوده شده است.
جذب بی‌قاعده 4800 دانشجوی پزشکی در کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلامت نیوز،  محمد رییس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین المللی بیهوشی قلب که صبح امروز چهارشنبه در سالن همایش‌های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: برای تفسیر نقش رشته بیهوشی و به ویژه بیهوشی قلب می‌توان گفت، این رشته بستر و سامانه ایمن و هوشمندی است که باعث ارائه خدمات موثر می‌شود که هرچه این رشته پیشرفت بیشتری داشته باشد خدمات موثرتر خواهد بود.

وی افزود: هوش مصنوعی رقیب بشر است که با آنالیز سریع می‌تواند روابط و واقعیت را تفسیر کند و اهمیت آن در رشته بیهوشی و پیشرفت آن بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: خوشبختانه حرکت روبه رشدی در حوزه بیهوشی داریم و جامعه پزشکی با این رشد پیشرفت‌ها باید به سمت دستاوردهای بیشتر حرکت کند.

رئیس زاده خبر داد؛ متاسفانه در سال گذشته ۴۸۰۰ دانشجوی پزشکی بدون قاعده به تعداد دانشجویان افزوده شده است.

وی گفت؛ باید سهم سلامت از GDP افزایش یابد، سیاست‌های اجرایی کلی سلامت اجرا شود، ساختار بیمه‌ها اصلاح و قوانین در حوزه سلامت اجرا شوند تا بتوان به دستاورد خوبی در حوزه پزشکی دست یابیم. وی بیان کرد: توجه به اخلاق و جایگاه پزشکی همچنین نقش و سابقه جامعه پزشکی باید واکاوی شود و مورد توجه قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید