در دیدار وزیر دفاع با سفیر عربستان چه گذشت؟

کدخبر: ۶۲۸۲۰۸
اقتصادنیوز: وزیر دفاع در دیدار با سفیر عربستان سعودی گفت: مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است.
در دیدار وزیر دفاع با سفیر عربستان چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سفیر پادشاهی عربستان با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی به‌عنوان دو کشور مسلمان و دو بازیگر مهم در منطقه، در امنیت و ثبات منطقه موثرند، گفت: در چارچوب سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط و تعامل سازنده با کشورهای منطقه، مورد تاکید قرار دارد.

خبر مرتبط
وزیر دفاع ایران به همتایانش سال نو میلادی را تبریک گفت

اقتصادنیوز : وزیر دفاع در پیامی به مناسبت سال نو میلادی ۲۰۲۴ گفت که سال نو عاری از خشونت و سرشار از صلح، عدالت، آزادی، معنویت، اخلاق و پیشرفت برای جامعه بشری باشد.

وزیر دفاع در ادامه ضمن محکوم کردن نسل کشی و ارتکاب جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه افزود: مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است که لازم است کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای مهم منطقه به عنوان وظیفه شرعی و انسانی در این خصوص قاطعانه تر و هماهنگ تر موضع گیری و اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه به طور قطع رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در غزه نرسیده و نخواهد رسید، تصریح کرد: شرایط امروز منطقه، شرایط حساس و پیچیده ای است و دخالت و حمایت آمریکا و غربی ها می تواند شرایط امنیتی منطقه را پیچیده تر کند و باعث ایجاد یک بحران منطقه ای بزرگ شود.

خبر مرتبط
وزادت دفاع بیانیه داد/ واکنش ایران به ادعای جدید آمریکا

اقتصاد نیوز: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رد ادعاهای حمایت ایران از گروه‌های مقاومت برای حمله به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه، گفت: ایران در تصمیمات این گروه‌ها مداخله نمی‌کند.

امیر سرتیپ آشتیانی کشورهای حاشیه ی خلیج فارس را دارای منافع و تهدیدات مشترک دانست و افزود: همزیستی مسالمت آمیز و فهم مشترک نسبت به موضوع امنیت بسیار مهم است.

وزیر دفاع ضمن تاکید بر برقراری امنیت جمعی توسط کشور های همسایه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای انجام گفتگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان و دیگر کشور های منطقه خلیج فارس را دارد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به زمینه های مشترک همکاری میان نیروهای مسلح دو کشور در حوزه های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، فنی و توافق نامه جامع امنیتی دو کشور، آمادگی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را در جهت توسعه همکاری های دفاعی، نظامی و فنی با این کشور اعلام و اظهار داشت: به طور قطع این همکاری ها علاوه بر انتفاع دو کشور، سبب افزایش ضریب و ارتقاء امنیت و ثبات در منطقه خواهد شد.

سفیر پادشاهی عربستان در ادامه این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های دوجانبه در ابعاد مختلف و از جمله در حوزه های دفاعی و فنی، تصریح کرد: دو کشور ایران و عربستان دوست و برادر هم هستند و تبادل هیئت ها و دیدار های دفاعی به تعمیق روابط میان وزارت خانه های دفاع کمک خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید