حمله سایبری نگران کننده به پلیس کانادا

کدخبر: ۶۳۰۴۰۶
اقتصادنیوز: پلیس فدرال کانادا درباره حمله سایبری علیه پلیس این کشور توضیحاتی ارائه کرد.
حمله سایبری نگران کننده به پلیس کانادا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت که سخنگوی "پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا" بعدازظهر جمعه (۴ اسفند) به خبرنگاران گفت: وضعیت به سرعت در حال تغییر است، اما در حال حاضر، (حمله سایبری) هیچ تاثیری بر عملیات پلیس نداشته و هیچ تهدید مشخصی برای ایمنی و امنیت کانادایی‌ها وجود ندارد.

این سخنگو با نگران کننده خواندن یک "نفوذ در این سطح" افزود که این اقدام تاثیر مشخصی بر سرویس های اطلاعاتی نداشته، تحقیقات لازم برای تعیین میزان نفوذ در مورد این حمله آغاز شده شده است.

طبق این گزارش رویترز، هنوز جزئیات بیشتر این حادثه هنوز اعلام نشده است.

خبر مرتبط
4 نفر در تیراندازی «وایت‌راک» کانادا به شدت زخمی شدند

اقتصادنیوز: تیراندازی در شهر «وایت‌راک» کانادا، چهار نفر را به شدت زخمی کرد.

دولت کانادا اواخر ژانویه اعلام کرد که با نفوذی که به داده های وزارت امور خارجه این کشور صورت گرفت، اطلاعات شخصی کاربران از جمله کارمندان این وزارتخانه هدف دسترسی غیرمجاز قرار گرفته است.

خبر مرتبط
خبر مهم معاون رئیسی از شکایت ایران از کانادا

اقتصادنیوز: معاون حقوقی رئیسی گفت:«فقط کانادا با آمریکا همکاری کرد که ایران از کانادا در دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرده است و پرونده آنجا جاری است.»

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا، سال گذشته میلادی گفت که زیرساخت های حیاتی این کشور به طور فزاینده ای مورد هدف حملات سایبری قرار می گیرند و این موضوع تهدیدی قابل توجه برای اقتصاد چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت خام جهان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید