ترکیه خواستار محاکمه هیتلر قرن بیست و یکم در دادگاه لاهه شد

کدخبر: ۶۴۳۳۴۳
اقتصادنیوز: درخواست وزیر دادگستری ترکیه از دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) تشکیل پرونده‌ای علیه اسرائیل به اتهام جنایات جنگی در نوار غزه بود.
ترکیه خواستار محاکمه هیتلر قرن بیست و یکم در دادگاه لاهه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین] نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

خبر مرتبط
رویارویی اردوغان و بایدن در سایه/ پشت پرده ابتکار عربی سلطان

اقتصادنیوز: سفر اردوغان به عراق آن هم در شرایطی که معادلات خاورمیانه به واسطه بحران غزه پیچیده تر شده، پرحاشیه شده و در باب آن فرضیه های متفاوتی مطرح است. گروهی با استناد به توافق نامه های امضا شده میان عراق، ترکیه، امارات و قطر از خیز سلطان برای دور زدن کریدور اروپا -خاورمیانه ای بایدن می گویند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان کشوری را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

خبر مرتبط
محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به عربستان + جزئیات

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ترکیه قرار است در سفر ۲ روزه خود به ریاض، پیرامون تحولات «غزه» رایزنی‎هایی داشته باشد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

خبر مرتبط
حمله پ.ک.ک به یک تیم نظامی و یک بالگرد ترکیه

اقتصادنیوز: «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید