شورای همکاری خلیج فارس حمله اسرائیل به غزه را محکوم کرد

کدخبر: ۶۳۲۱۹۱
اقتصادنیوز: شورای همکاری خلیج فارس بر لزوم آتش بس در نوار غزه تاکید کرد و حمله اسرائیل به مردم غزه را محکوم کرد.
شورای همکاری خلیج فارس حمله اسرائیل به غزه را محکوم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست خود که در سطح وزیران خارجه در ریاض برگزار شد، حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه را محکوم و اعلام کرد از ملت فلسطین حمایت می‌کند.

خبر مرتبط
توافق تجاری مهم در همسایگی ایران/ این کشور عربی بازار هندی‌ها می شود؟

اقتصادنیوز: بلومبرگ به نقل از منابع خود نوشت: 2 کشور در مورد بیشتر مسائل در توافق جامع شراکت اقتصادی به اجماع نظر رسیدند و مذاکرات احتمالا به زودی به نتیجه خواهد رسید. یکی از این منابع آگاه گفت که یک توافق می‌تواند تا ماه مارس نهایی شود. عمان اگر چه یک اقتصاد کوچک است اما یک کشور مهم برای هند با توجه به موقعیت جغرافیایی آن است.

در این بیانیه آمده است که هرچه سریعتر باید در نوار غزه آتش بس برقرار و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی متوقف شود و نیز انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه تضمین شود.

شورای همکاری خلیج فارس همچنین از جامعه جهانی خواست برای آتش‌بس در نوار غزه یک موضع جدی و قاطع اتخاذ کند.

خبر مرتبط
پشت پرده تعامل عربستان و امارات/ معمای پیشرفت ابوظبی؟

اقتصادنیوز: در چند ماه گذشته، در باب روابط امارات متحده عربی و عربستان سعودی بسیار گفته شده، برخی از آن ها به طرز شگفت انگیزی سطحی و نادرست است، مقالات اخیر روابط دو بازیگر را به در قاب "رقابت" یا "شکاف" توصیف کرده اند. تا آنجا که آن را "تئاتر رویارویی" می نامند، گویی روابط ریاض و ابوظبی بازی با حاصل جمع صفر است. در همین راستا نشریه نشنال با انتشار یادداشتی نوشت، رقابت، در واقع، یکی از دستور العمل های مخفی موفقیت امارات است.

در بیانیه پایانی این شورا آمده است «هرگونه توجیه و بهانه برای تداوم حمله رژیم صهیونیستی به غزه مردود است» و رژیم صهیونیستی سیاست مجازات جمعی را علیه ساکنان بی‌دفاع غزه در پیش گرفته است.

شورای همکاری خلیج فارس اقدامات رژیم صهیونیستی درباره آواره کردن مردم غزه یا کوچ اجباری آن‌ها را مردود دانست و اعلام کرد این رژیم باید احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را اجرایی کند.

در بیانیه این شورا همانند گذشته ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای و نقش منطقه‌ای ایران و همچنین جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید