ابتکار پنتاگون برای یوفوها/ اشیاء ناشناس آسمان قابل شناسایی می‌شوند؟

کدخبر: ۶۳۳۷۰۷
اقتصادنیوز: دفتر یوفو پنتاگون از توسعه حسگرهای «گرملین» برای کمک به شناسایی یوفوها و اشیاء ناشناس در آسمان و فضا خبر داد.
ابتکار پنتاگون برای یوفوها/ اشیاء ناشناس آسمان قابل شناسایی می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دفتر یوفو پنتاگون در حال توسعه کیت‌های حسگر است تا به جمع آوری داده‌ها در لحظه در مورد اشیاء ناشناس در آسمان یا فضا کمک کند.

به نقل از اسپیس، به گفته تیم فیلیپس(Tim Phillips)، رئیس موقت دفتر حل ناهنجاری‌های تمام‌دامنه، یا AARO است که یک دفتر وزارت دفاع ایالات متحده با هدف مطالعه پدیده‌های ناشناخته هوایی(UAP) است. پدیده‌های ناشناخته هوایی اصطلاح جدیدی برای یوفوها(اشیاء پرنده ناشناس) است که شامل اشیاء مرموز نه تنها در آسمان بلکه در زیر آب یا در فضا نیز می‌شود.

خبر مرتبط
واکنش پنتاگون به انهدام پهپاد آمریکا توسط انصارالله یمن

اقتصادنیوز: معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تایید کرد که نیروهای انصارالله یمن یک فروند پهپاد «ام‌کیو-۹ ریپر» را در نزدیکی یمن سرنگون کردند.

فیلیپس می‌گوید که دفتر او در حال کار با آزمایشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها برای توسعه یک کیت حسگر قابل حمل به نام «سیستم گرملین» است که می‌تواند داده‌ها را در طیف‌های مختلف ثبت کند.

فیلیپس افزود که سیستم گرملین قبلا ثابت کرده است که قادر به تشخیص طیف گسترده‌ای از پدیده‌ها در مکان‌های مختلف از جمله در فضا است.

فیلیپس در روز پنجشنبه(۷ مارس) به گروهی منتخب از خبرنگاران گفت: این حسگر در حال جمع‌آوری داده‌ها از خفاش‌ها و پرندگان زیادی است. ما در مورد شراره‌های خورشیدی نیز چیزهای زیادی یاد می‌گیریم. او افزود: ما شروع به درک آنچه در مدار سیاره ما است، کرده‌ایم و اینکه چگونه می‌توانیم آن‌ها را از دسته اجرام غیرعادی حذف کنیم. این حسگرهای سیستم گرملین را می‌توان برای نظارت بر مکان‌های حساس برای بررسی احتمال نفوذ به حریم هوایی یا حتی نظارت بر ماهواره‌های ایالات متحده در مدار استفاده کرد.

این سازمان قصد دارد سیستم گرملین را به رهبران پنتاگون ارائه دهد تا کیت‌های حسگر در مکان‌های مهم نظامی یا نزدیک زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده مستقر شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید