افزایش ساعت سرویس‌دهی مترو تهران در پنجشنبه و جمعه آخر سال+جزئیات

کدخبر: ۶۳۴۳۲۱
دیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از افزایش ساعت سرویس‌دهی مترو در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال خبر داد.
افزایش ساعت سرویس‌دهی مترو تهران در پنجشنبه و جمعه آخر سال+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مسعود درستی شامگاه سه‌شنبه با بیان اینکه شهروندان بر اساس یک سنت حسنه و قدیمی در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال برای زیارت اهل قبول به بهشت‌زهرا(س) می‌روند، گفت: همه ساله در این روز ترافیک بسیار سنگینی در جاده‌های اطراف بهشت‌زهرا حاکم می‌شود که استفاده از مترو بهترین وسیله برای رسیدن به مقصد است.

خبر مرتبط
تهرانی‌ها بخوانند/این ایستگاه‌های مترو سال آینده افتتاح می‌شوند

اقتصادنیوز: به گفته شهردار پایتخت، از سال آینده ۲ ایستگاه و پس از آن هر پنج ایستگاه خط ۶ متروی تهران در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به تقارن این روزها با ماه مبارک رمضان، شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای رفاه حال شهروندان و کاهش ترافیک، ساعت سرویس دهی مترو را در روز پنجشنبه از ساعت ۲۲ به ۲۳ در تمامی خطوط درون شهری با هدوی ۱۵ دقیقه و از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح روز جمعه با هدوی ۳۰ دقیقه افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: به مین منظور تمهیداتی نیز به‌ صورت ویژه در خط یک مترو به عمل‌ آمده است.

خبر مرتبط
نرخ کرایه‌ اتوبوس، تاکسی و مترو در سال ۱۴۰۳ مشخص شد

اقتصادنیوز: اعضای شورای شهر تهران لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند.

وی افزود: در روزهای عادی نیمی از قطارهای خط یک متروی تهران تنها تا ایستگاه شهرری اعزام می‌شوند و از این ایستگاه مجدد به سمت ایستگاه تجریش باز می‌گردند اما در روز پنجشنبه و جمعه آخر سال (۲۴ و ۲۵ اسفند ۱۴۰۲) تمام قطارهای این خط تا ایستگاه حرم مطهر امام خمینی (ره) و کهریزک تردد خواهند کرد که این موضوع سبب افزایش ۲ برابری ظرفیت جابه‌جایی مسافر در ایستگاه منتهی به بهشت‌زهرا (س) خواهد شد.

درستی به کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط یک در روز پنجشنبه نیز اشاره کرد و گفت: برنامه حرکت قطارها در سایر خطوط متروی تهران در این روزها تغییری نداشته و طبق زمان بندی معمول خواهد بود اما آمادگی این را داریم که در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید