پیام هلند به اسرائیل/ از حمله به رفح خودداری کنید

کدخبر: ۶۳۴۹۷۲
اسلوت جمعه شب در شبکه ایکس نوشت: گزارش‌ها درباره آمادگی اسرائیل برای حمله نظامی گسترده به رفح نگران‌کننده است. هلند درخواست خود را برای خودداری اسرائیل از انجام این حمله نظامی که به فاجعه انسانی بزرگتر منجر می‌شود، قاطعانه تکرار می‌کند.
پیام هلند به اسرائیل/ از حمله به رفح خودداری کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا «هانکه بروینس اسلوت» وزیر خارجه هلند با بیان این که حمله به رفح به یک فاجعه انسانی بزرگتر تبدیل خواهد شد، از رژیم صهیونیستی خواست تا از تهاجم به این منطقه خودداری کند.

وی افزود: آتش‌بس فوری انساندوستانه‌ای که به توقف پایدار خصومت‌ها منجر شود، بیشترین اهمیت را دارد. این آتش‌بس برای افزایش قابل توجه کمک‌های بشردوستانه و آزادی گروگان‌ها (اسرا)، حیاتی است.

اسلوت پیشتر نیز هشدار داده بود: اوضاع در رفح بسیار نگران‌کننده است. بسیاری از غیرنظامیان غزه به جنوب گریخته‌اند. عملیات نظامی در مقیاس بزرگ در چنین منطقه پرجمعیتی منجر به تلفات غیرنظامی زیاد و یک فاجعه انسانی بزرگتر می شود. این غیرقابل توجیه است.

مارک روته نخست وزیر هلند هم چندی پیش تاکید کرد: همه تلاش‌ها باید بر وقفه فوری در درگیری‌ها و توقف دائمی این مناقشه هولناک متمرکز باشد.

وی افزود: اقدام نظامی گسترده در رفح تبعات انسانی فاجعه‌آمیز خواهد داشت. علاوه بر این، اسرائیل باید اجازه بدهد که سریعا کمک‌های انسان‌دوستانه بیشتری به غزه وارد شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید