راهکار دبیرکل سازمان ملل برای کمک به غزه/گوترش از آنروا حمایت می‌کند؟

کدخبر: ۶۳۶۴۹۷
اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل افزود که راه زمینی تنها راه انتقال کمک‌های انسانی به غزه است.
راهکار دبیرکل سازمان ملل برای کمک به غزه/گوترش از آنروا حمایت می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر اعلام کرد که در نوار غزه یک فاجعه انسانی رخ داده است.

دبیرکل سازمان ملل افزود که راه زمینی تنها راه انتقال کمک‌های انسانی به غزه است.

گوترش ادامه داد: ما در شورای امنیت اختلافات ژئوپلیتیکی داریم که مانع از اتخاذ تصمیمات معنادار می‌شود.

خبر مرتبط
درخواست دوباره معاون گوترش از اسرائیل/هشدار نسبت به قحطی در غزه

اقتصادنیوز: معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری گفت: من درخواست خود را از مقامات اسرائیلی برای موافقت با دسترسی کامل و بدون محدودیت به کالاهای بشردوستانه تجدید می‌کنم.

دبیرکل سازمان ملل با اعلام اینکه بسیاری از کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه کشته شده‌اند، افزود: ما در تلاش هستیم تا حمایت مستمر از آنروا را تضمین کنیم.

سفر گوترش به مصر شامل بازدید از گذرگاه زمینی رفح و تجدید درخواست برای آتش بس در نوار غزه است که صدوهفتاد روز است که مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته و طبق آخرین آماری که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 32 هزار و 226 و تعداد مجروحان هم به 74 هزار و 518 نفر رسیده است.

سفر گوترش به قاهره در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی با وجود درخواست‌های بین‌المللی مبنی بر عدم حمله به رفح،  تهدید به حمله زمینی به این شهر کرده است.

اکثریت 2.3 میلیون نفری غزه در مجاورت رفح پناه گرفته‌اند. با وخامت اوضاع انسانی در غزه، امیدها برای دستیابی به آتش بس در ماه رمضان کمرنگ می‌شود.

آژانس‌های بشردوستانه با اعلام اینکه تنها حدود یک پنجم اقلام مورد نیاز وارد غزه شده است، تاکید کرده‌اند که تنها راه برای رفع نیازها در این منطقه، تسریع در تحویل کمک‌ها از راه زمین است. اسرائیل تمام گذرگاه های زمینی خود را به سمت نوار غزه به جز یک گذرگاه مسدود کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید