واکنش حماس به دروغ‌ رسانه‌های اسرائیلی/شرط مبادله اسرا اعلام شد

کدخبر: ۶۳۶۵۷۰
اقتصادنیوز: یکی از رهبران حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که ادعا‌های مطرح شده در رسانه‌های اسرائیلی پیرامون امتیازدهی و راه‌حل‌های میانه ارائه شده به حماس، تبلیغاتی پوچ و بی اساس است.
واکنش حماس به دروغ‌ رسانه‌های اسرائیلی/شرط مبادله اسرا اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وی عنوان کرد که هدف از تبلیغات و ادعا‌های دشمن صهیونیستی سرپوش گذاشتن بر سرسختی این رژیم و شانه خالی کردن از مسئولیت مانع‌تراشی بر سر راه توافق در مقابل خانواده‌های اسرای اسرائیلی است.

این رهبر حماس بیان کرد که ما موضع خود را توضیح دادیم و از آن عقب نمی‌نشینیم و با وجود ادامه جنگ و جنایات و محاصره، مبادله اسرا در کار نخواهد بود.

خبر مرتبط
حزب الله لبنان تجمع نظامیان اسرائیل را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

شبکه تلویزیونی المیادین درخبری فوری به نقل از منبع مقاومت گزارش داد: پاسخ اسرائیل به پیشنهاد های مقاومت منفی است، اسرائیل خواسته های مقاومت را رد کرده و با انعطاف پذیری حماس نادرست برخورد می کند.

به گفته این منبع،موضع حماس رد پیشنهاد اشغالگران و عدم موافقت با آن است.

این منبع تصریح کرد: حماس و مقاومت 4 خواسته اساسی دارند:آتش بس، عقب نشینی اشغالگران از غزه، بازگشت آوارگان و تبادل جدی اسرا.

منبع مقاومت به المیادین گفته است: اطلاعاتی که به بیرون درز کرده نشان می دهد پاسخ اسرائیل به طور کلی منفی است و چهار خواسته فوق را برآورده نمی کند.

به گفته این منبع اشغالگران حتی بازگشت تدریجی آوارگان، زنان، کودکان و سالمندان و همچنین ایجاد اردوگاه های جدید را رد می کنند. اشغالگران همچنین در مورد تبادل اسرا، اعدادی را تعیین کرده است که تعداد اسیران فلسطینی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

وی تاکید کرد اوضاع به سمت بن بست پیش می رود و حماس و مقاومت نمی توانند با پیشنهادی موافقت کنند که خواسته های منصفانه و منعطف آنها را برآورده نکند.

رسانه‌های صهیونیستی از آمادگی این رژیم برای آزادی ۷۰۰ اسیر فلسطینی در مقابل ۴۰ اسیر صهیونیستی خبردادند

شبکه تلویزیونی العالم به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل آماده است در ازای ۴۰ گروگان، ۷۰۰ اسیر فلسطینی را از زندان‌های خود آزاد کند.

وب سایت والا گزارش داد که در جریان مذاکراتی که در قطر انجام شد، اسرائیل آمادگی خود را برای آزادی ۷۰۰ اسیرفلسطینی از زندان‌ها در ازای آزادی ۴۰ گروگان صهیونیستی نزد حماس در نوار غزه اعلام کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید