زمان آغاز فعالیت سامانه جدید بارشی/خبر خوش بارندگی برای این 15 استان

کدخبر: ۶۳۷۵۸۶
اقتصادنیوز: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب تا روز چهارشنبه خبر داد.
زمان آغاز فعالیت سامانه جدید بارشی/خبر خوش بارندگی برای این 15 استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ضیائیان گفت: بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه در این چند روز شاهد خواهیم بود.

وی افزود: خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مناطق شمالی استان‌های فارس و کرمان، ارتفاعات البرز، در مازندران و تهران، خراسان شمالی و شرق گلستان،  مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب یزد درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت هواشناسی /بارندگی پایتخت تا کی ادامه دارد؟

اقتصاد نیوز اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استان طی امروز تا صبح فردا (۶ تا ۷ فروردین) خبر داد.

ضیائیان تاکید کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

او گفت: احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می شود.

وی یادآور شد: با توجه آنکه فردا ۱۳ فروردین روز طبیعت است هم وطنان به دلیل احتمال آب‌گرفتگی رودخانه‌ها از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از جریان پول حقیقی در بازار سهام؛

      اقتصادنیوز: در هفته اخیر و همزمان با تداوم ریزش شاخص کل بورس تهران، روند خروج سرمایه از بورس تهران نیز ادامه داشت.

    کارگزاری مفید