سفیر اسرائیل در لندن احضار شد/ واکنش انگلیس به کشتار کارمندان «آشپزخانه مرکزی جهانی»

کدخبر: ۶۳۷۹۴۷
اقتصادنیوز: در پی کشته شدن کارمندان آشپزخانه مرکزی جهانی در حملات اسرائیل به غزه، وزارت خارجه انگلیس سفیر اسرائیل در لندن را فراخواند.
سفیر اسرائیل در لندن احضار شد/ واکنش انگلیس به کشتار کارمندان «آشپزخانه مرکزی جهانی»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه انگلیس در این باره اعلام کرد: دولت انگلیس به طور قاطع کشته شدن هفت تن از کارکنان «آشپزخانه مرکز جهانی» ـ که دو تن از آن‌ها از اتباع انگلیس بودند ـ را محکوم کرد.

خبر مرتبط
فرانسه همچنان گزینشی عمل می‌کند/ محکوم کردن حمله اسرائیل به کارکنان «آشپزخانه مرکزی جهانی»

اقتصادنیوز: وزیر خارجه فرانسه بدون محکوم کردن کلی جنایات اسرائیل در غزه، فقط به محکوم کردن حمله اسرائیل به کارکنان «آشپزخانه مرکزی جهانی» اکتفا کرد.

این وزارت‌خانه خواستار شفافیت و انجام تحقیقات کامل در این زمینه شد.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس نیز در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از گفت‌وگوی خود با همتای صهیونیستی خبر داد و عنوان کرد در این گفت‌وگو در خصوص «غیرقابل قبول» بودن کشته شدن این کارکنان آشپزخانه مرکز جهانی صحبت کرده است.

خبر مرتبط
واکنش کنعانی به حمله هدفمنداسرائیل به «آشپزخانه مرکزی جهانی»

اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت خارجه گفت که حمله هدفمند ارتش تروریست اسرائیل به کاروان کمک‌رسانی سازمان مردم نهاد «آشپزخانه مرکزی جهانی» که مسئولیت توزیع کمک‌های غذایی در نوار غزه را بر عهده دارد، شایسته محکومیت جهانی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید توضیحات کاملی در این زمینه ارائه دهد، گفت: تغییرات اساسی باید جهت اطمینان از امنیت این کارکنان انجام بگیرد.

منابع رسانه‌ای ساعاتی پیش از کشته شدن هفت تن از کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه در حمله رژیم صهیونیستی خبر دادند.

سازمان امدادرسانی آشپرخانه مرکزی جهانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، پیشتر اعلام کرده بود پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید