ترفند جدید کلاهبرداران سایبری در آستانه عید فطر

کدخبر: ۶۳۹۲۸۵
اقتصادنیوز: با‌توجه‌ به نزدیک‌شدن به عید سعید فطر، مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و با ترفندهایی اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی و خالی‌کردن حساب بانکی آنان می‌کنند.
ترفند جدید کلاهبرداران سایبری در آستانه عید فطر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سرهنگ قدرت الوانی» رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی امروز در جمع رسانه ها اظهارداشت: با‌توجه‌ به نزدیک‌شدن به عید سعید فطر، مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به‌بهانه پرداخت فطریه، کفاره ، کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر‌عمد و ... اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی و خالی‌کردن حساب بانکی آنان می‌کنند.

وی ادامه داد: با‌توجه‌ به قرار‌گرفتن در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان و نزدیک‌شدن به عید سعید فطر، این بار کلاهبرداران فضای مجازی با تحریک احساسات کاربران فضای مجازی به‌ بهانه جمع‌آوری فطریه و کفاره ،کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر‌عمد و ... از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: این افراد گاهی‌اوقات برای فریب کاربران فضای مجازی خودشان را نماینده موسسات خیریه معتبر کشور نیز معرفی می‌کنند و در این‌ روش از کلاهبرداری، افراد سودجو با طراحی سایت‌های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به‌بهانه پرداخت فطریه، کفاره، کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر‌عمد و ... اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی و خالی‌کردن حساب‌بانکی آنان می‌کنند.

این مقام سایبری به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: چنانچه قصد دارند فطریه و کفاره خود را به‌ صورت اینترنتی واریز نموده و یا مبلغی را برای آزادی زندانیانی که به دلیل جرایم غیر‌عمد در زندان هستند، واریز نمایند حتما این مبالغ را به شماره‌حساب‌هایی که از طرف رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور معرفی می‌شود، واریز نمایند و از واریز وجه به شماره‌حساب‌های ناشناس که از طرف مجرمان سایبری در فضای مجازی انتشار می‌یابد و همچنین از کلیک بر‌روی لینک پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر جدا خودداری نمایند و یا برای ناکامی افراد سودجود نذورات خود را به‌صورت نقدی به مراکز خیریه معتبر کشور پرداخت کنند.

سرهنگ الوانی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در‌صورت اطلاع از هر‌گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی سایت پلیس‌ فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolce.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند همچنین شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن096380 به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید