«اقتصادنیوز» بررسی کرد:

جزئیات تازه از رتبه و رشته دانشگاهی سید اسماعیل نصرالهی نخبه کنکور انسانی+ فیلم و عکس

کدخبر: ۶۴۴۷۸۹
اقتصادنیوز: روز جمعه 14 اردیبهشت ماه خبر تلخ درگذشت یکی از نخبگان کنکور در صدر اخبار قرار گرفت؛ سیداسماعیل نصرالهی که با معلولیت جسمی توانسته بود در کنکور علوم انسانی سال 1402 رتبه 350 کشوری را کسب کند، روز جمعه بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به همراه پدرش، دارفانی را وداع گفت. «اقتصادنیوز» در ادامه به جزئیات تازه ای از زندگی و تحصیل این نخبه کنکور پرداخته است.
جزئیات تازه از رتبه و رشته دانشگاهی سید اسماعیل نصرالهی نخبه کنکور انسانی+ فیلم و عکس

به گزارش اقتصادنیوز، «سید اسماعیل نصرالهی» به همراه پدرش «سید احمد نصرالهی» ساعت 11 روز جمعه 14 اردیبهشت ماه به علت گازگرفتگی در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری، دارفانی را وداع گفتند. 

Unt12itled
مرحوم اسماعیل نصرالهی؛ پدر شادروان اسماعیل نصرالهی

پدر مرحوم این نخبه کنکور، جراح دندانپزشک و از پرسنل بیمارستان امام ساری بود. مادر او نیز به دلیل مسمومیت دارای افت سطح هوشیاری شد اما اورژانس او را به بیمارستان منتقل کرد. 

jpgfile_21295_790591_638287745735191965

شادروان «اسماعیل نصرالهی» داوطلبی بود که در کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی سال 1402 شرکت کرد. او اما از نظر فیزیکی با دیگر رقبای خود تفاوت ویژه تری داشت و همین تفاوت او را متمایزتر هم کرد، آن هم بعد از انتشار نتیجه اولیه آزمون سراسری سال گذشته.

jpgfile_21295_790591_638287745728131442

رتبه نصرالهی چند بود؟

بر اساس پیگیری های خبرنگار «اقتصادنیوز» ، او دارای رتبه 350 کشوری در گروه آزمایشی علوم انسانی و رتبه در سهمیه ایثارگری پنج درصدش نیز 25 بود.

مرحوم نصرالهی بعد از دریافت چنین رتبه ای، رشته فلسفه دانشگاه تهران را برگزید اما محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری و محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران به او قول دادند شرایط تحصیل آنلاینش را در دانشگاه تهران فراهم کنند.

در این زمینه، رئیس دانشگاه تهران، معاون آموزشی دانشگاه را مامور بررسی درخواست اسماعیل نصراللهی و رفع نگرانی های وی برای ادامه تحصیل کرد.

پرس‌وجوی «اقتصادنیوز» از دانشگاه تهران حاکی از آن است که این دانشگاه برای مناسب سازی فرایند آموزش شادروان نصرالهی همه تلاش خود را به کار گرفته بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید