محتواهای هوش مصنوعی در تیک تاک چه برچسبی می گیرند؟

کدخبر: ۶۴۵۶۹۶
اقتصادنیوز: محتوا‌هایی که توسط هوش مصنوعی ساخته شده اند، برچسبی ویژه در شبکه‌ی اجتماعی تیک‌تاک دریافت می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  تیک تاک اعلام کرد که از این پس محتوا‌هایی که به‌کمک هوش مصنوعی پلتفرم‌های دیگر ساخته شده‌اند را به‌صورت خودکار برچسب‌گذاری خواهد کرد. این روند در هفته‌های آینده برای کاربران سراسر جهان اعمال خواهد شد.

اگر محتوایی که در تیک تاک پست می‌شود، توسط هوش مصنوعی DALL-E ۳ شرکت OpenAI ساخته شده باشد، به‌طور خودکار برچسب AI Generated دریافت خواهد کرد. این برچسب به دیگران نشان می‌دهد پست باکمک هوش مصنوعی تهیه شده است.
پلتفرم تیک‌تاک برچسب‌گذاری محتوا‌های ساخته‌شده را با استفاده از فناوری اعتبارنامه‌ی محتوا (Content Credential) انجام خواهد داد. این فناوری توسط مایکروسافت و ادوبی ایجاد شده است.

اعتبارنامه‌ی محتوا، ابرداده‌های خاصی را به پست متصل می‌کند؛ داده‌هایی که تیک‌تاک می‌تواند از آنها برای شناسایی و برچسب‌گذاری فوری محتوا‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی بهره ببرد.

خبر مرتبط
شرط مهم سنای آمریکا برای تیک تاک

اقتصادنیوز: سنای آمریکا روز سه شنبه، قانونی را تصویب کرد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

پیش‌تر محتوا‌هایی که با کمک هوش مصنوعی تیک‌تاک ساخته می‌شدند، برچسب ویژه‌ای دریافت می‌کردند؛ اما اکنون تمام محتوا‌های ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی مانند هوش مصنوعی OpenAI یا Bing Image Creator مایکروسافت نیز برچسب‌گذاری خواهند شد.

علاوه‌بر مایکروسافت، ادوبی و OpenAI، گوگل نیز قصد دارد به جمع حامیان فناوری اعتبارنامه‌ی محتوا (Content Credentials) بپیوندد. تیک‌تاک پیش‌تر از تولیدکنندگان محتوا می‌خواست که درصورت استفاده از هوش مصنوعی، این موضوع را فاش کنند؛ اما اکنون این فشار از روی دوش کاربران برداشته خواهد شد.

خبر مرتبط
حمایت احزاب آمریکا از ممنوعیت تیک تاک/تصمیم سنا چه زمانی اعلام می شود؟

نیویورک‌تایمز با اشاره به اینکه لایحه فروش یا ممنوعیت شبکه اجتماعی «تیک تاک» از مجلس نمایندگان عبور کرده است گفت بررسی آن در سنا زمان بر خواهد بود.

مقالات مرتبط
الگوریتم تیک‌تاک چگونه مردم عادی را به سلبریتی تبدیل می‌کند؟
فیلتر تیک‌تاک در آمریکا؛ چه بر سر پلتفرم محبوب خواهد آمد؟
فناوری اعتبارنامه‌ی محتوا نشان می‌دهد که محتوا‌های ساخته‌شده چگونه و توسط کدام ابزار هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. این اطلاعات حتی بعد از دانلود هم حذف نخواهند شد.

آدام پرسر، مدیر ارشد عملیاتی تیک‌تاک، اعلام کرد که سیستم جدید علاوه‌بر کنترل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی (AIGC)، می‌تواند از انتشار پست‌های گمراه‌کننده و آسیب‌زننده جلوگیری کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی