زمینه‌سازی کیهان برای برخورد با هنرمندان منتقد؛ در آمریکا نیز با آنان برخورد می‌شود!

کدخبر: ۵۲۴۳۷۶
اقتصادنیوز: کیهان در خبری با اشاره به برخی از موارد در غرب، خواهان برخورد با هنرمندان منتقد شد.
زمینه‌سازی کیهان برای برخورد با هنرمندان منتقد؛ در آمریکا نیز با  آنان برخورد می‌شود!

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه مدعی شد: برخلاف ایران که چهره‌های مشهورش با خیال آسوده و آزادانه مردم را به آشوب و خرابکاری دعوت می‌کنند، در بسیاری از کشورها با این رفتارها برخورد قانونی می‌شود.
مهدی پیش‌بین فعال رسانه‌ای در این باره نوشت: علی‌رغم نفوذ زیاد سلبریتی‌ها در جامعه، از دولت‌ها انتظار می‌رود که در ابراز اعتراضات اجتماعی، با سلبریتی‌ها نیز واکنش‌هایی مشابه با شهروندان عادی داشته باشند. مثال‌هایی از واکنش دولت ایالات متحده آمریکا به‌عنوان مدعی آزادی بیان، با سلبریتی‌های معترض را بررسی می‌کنیم:
«جین فوندا، بازیگر» پنج مرتبه بازداشت به جرم اعتراضات و رهبری اعتراضات علیه سوخت فسیلی و گرمایش جهانی، «محمدعلی کلی، بوکسور معروف و قهرمان جهان» چندین مرتبه بازداشت و بازپس‌گیری لقب‌های قهرمانی آمریکایی، به‌دلیل اعتراضات بشردوستانه علیه جنگ ویتنام، «مارک روفالو» بازیگر «هالک» بازداشت‌های مختلف به دلایل اعتراض به سوخت فسیلی، اعتراضات علیه شرکت‌های نفتی، اعتراضات نسبت به سیاست‌های ترامپ و اعتراضات نسبت به وقایع فلسطین، «جورج کلونی» یکی از سلبریتی‌هایی است که در اعتراضات بشردوستانه شرکت می‌کند و بارها توسط پلیس دستگیر شده است. سال ۲۰۱۲ جورج کلونی با پدرش در بین تظاهرات‌کننده‌ها دستگیر شد. «جیمز کرومول» بازیگر سرشناس به‌دلیل اعتراض علیه جنگ ویتنام در سال ۱۹۷۱ برای اولین‌بار بازداشت شد و در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ در تظاهرات بشردوستانه بازداشت شد. «شلین وودلی» بازیگر در جریان اعتراضات به مشکلات محیط‌زیستی به‌دلیل گذشتن از خطوط قرمز اعتراضات بازداشت شد. «واکین فینکس» بازیگر نقش جوکر که برنده جایزه اسکار شد در جریان اعتراضات به مشکلات زیست‌محیطی پس از سخنرانی عمومی در سال ۲۰۲۰ دستگیر شد. «تد دانسون» بازیگر و سخنگوی مقابله با مشکلات زیست‌محیطی در سال ۲۰۱۹ به جرم هدایت معترضین به مشکلات زیست‌محیطی دستگیر شد. «دنی گلور بازیگر و کارگردان» در سال ۲۰۱۰ به‌دلیل شرکت در اعتراض به پایین بودن سطح درآمد کارگران دستگیر شد و در سال ۲۰۲۱ در اعتراض به تعصب علیه آسیایی‌ها سخنرانی کرد و سخنرانی او توسط پلیس قطع شد. «دریل‌ هانا» بازیگر ‌هالیوودی و فعال محیط‌زیست بارها توسط پلیس در اعتراضات دستگیر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید